BMW - Opony, Felgi i Komplety kół
BMW należy do światowej czołówki wiodących marek w branży motoryzacyjnej. Reprezentowane przez nią marki to BMW, Rolls Royce, MINI i Motorrad.
Narodziny marki BMW miały miejsce w 1916 r. a założycielami byli August Otto (syn Nikolausa Augusta Otto, będącego wynalazcą silnika czterosuwowego) i Karla Rappa. Niemiecki koncern liczy sobie już ponad 100 lat, lecz jego najsłynniejszym modelem aut jest osławiona „trójka”, będąca pojazdem liczącym sobie już 6 generacji, rozpoczynając od 1975 r.
Wybierz model swojego samochodu
Dostawa GRATIS
wszystkie formy płatności
Ocena sklepu Voida.pl w Google
4,3/5
TAX FREE
zwrot VAT dla podróżnych
14 dni na zwrot
bez podania przyczyny
BMW współcześnie
Niemiecki koncern liczy sobie już ponad 100 lat, lecz jego najsłynniejszym modelem aut jest osławiona „trójka”, będąca pojazdem liczącym sobie już 6 generacji, rozpoczynając od 1975 r.
Na polskich drogach natomiast można najczęściej spotkać model BMW z serii X – rodzina kompaktowych samochodów typu SAV (Sports Activity Vehicle).
Podążając za rozwojem technologicznym i coraz większą popularnością aut elektrycznych, faworytem jest BMW i3.
Ponadto marka BMW cechuje się także komfortem jazdy, wygodą w prowadzeniu, wysoką jakością wykonania, charakterystycznym, niepowtarzalnym wyglądem i doskonałymi osiągami prędkości.
BMW przyszłość i rozwój
Marka promuje się hasłem „BMW radość z jazdy” i właśnie ten cel przyświeca konstruktorom nowych rozwiązań zastosowanych w pojazdach BMW.
„Czysta radość jazdy” – marka BMW, chcąc zadbać o środowisko naturalne, a jednocześnie wyjść naprzeciw potrzebom swoich klientów, wyprodukowała filtr antysmogowy Fine Dust Filter, który ze skutecznością do 99,5% oczyszcza zanieczyszczone smogiem powietrze.
„Radość z jazdy bez emisji spalin” – kolejne rozwiązanie technologiczne zastosowane przez markę BMW, w modelach iPerformance, z myślą o środowisku. Jest o wykorzystanie napędu BMW eDrive – połączenia silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego oraz inteligentnego zarządzania energią, co w efekcie umożliwia pokonanie średniej długości trasy tylko na napędzie elektrycznym. Dodatkowo jest również zamontowana jednostka benzynowa TwinPower.
Koncern BMW mocno skupia się na produkcji modeli z napędem elektrycznym i hybrydowym, gdyż zdaje sobie sprawę, iż jest to kierunek, w którym podąża światowa motoryzacja.
Jakie samochody produkuje BMW?
W naszej bazie samochodów marki BMW posiadamy 47 modeli pojazdów. Podzielone zostały one na 170 generacji. Do tej pory znaleźliśmy 1943 wersje silników. Samochody BMW można podzielić wg typu napędu: 65,98% benzyna, 1,60% elektryczny, 27,95% diesel, 4,43% hybrydowy.
Jednym z pierwszych modeli wyprodukowanych w roku 1968 jest BMW E9. Z kolei najdłużej produkowane auto tej marki to BMW 5 Series - 54 lata. W grupie najnowszych aut spod znaku BMW wyróżnić można np. BMW iX2 - produkcja rozpoczęła się w 2024 roku.
Pojazdy marki BMW z napędem elektrycznym
W gamie produkowanych wersji silnikowych tego producenta znajdują się również modele aut z napędem w pełni elektrycznym: BMW i4, BMW i3, BMW iX, BMW i7, BMW i5.
Historia BMW
Narodziny marki BMW miały miejsce w 1916 r. a założycielami byli August Otto (syn Nikolausa Augusta Otto, będącego wynalazcą silnika czterosuwowego) i Karla Rappa. Mimo, iż marka BMW jest przede wszystkim znana z produkcji samochodów, to początkowo zajmowała się produkcją samolotów i nazywała się Bayerische Flugzeug Werke z niem. (BFW) – Bawarska Fabryka Samolotów. Przedsiębiorstwo było nastawione na produkcję dla wojska, zważywszy, iż początki firmy przypadają na środek I wojny światowej. Do dnia dzisiejszego zachowało się charakterystyczne logo firmy, czyli biało-niebieska szachownica, stylizowana na obracające się śmigło samolotu, natomiast barwy nawiązują do flagi Bawarii.
W 1917 r. koncern, po rezygnacji Karla Rappa i restrukturyzacji, zmienił nazwę na Bayerische Motoren Werke – bawarska fabryka silników.
Wojny światowe, a marka BMW
Koniec I wojny światowej przyniósł przedsiębiorstwu pierwszy kryzys, gdyż na mocy traktatu wersalskiego nie mogło już produkować silników dla lotnictwa. Swoje działania skierowało wówczas na produkcję hamulców pneumatycznych dla kolei oraz rozwój pierwszych motocykli. W 1923 r. z taśmy zjechał pierwszy motocykl sygnowany przez markę BMW, a pięć lat później, w 1928 r. światło dzienne ujrzał pierwszy samochód, pod nazwą Dixi, będący wówczas na brytyjskiej licencji Austin Seven. Pojazd został wyprodukowany w fabryce w Eisenach.
Modele Dixi na początku lat 30-stych odniosły pierwsze sukcesy w sportach samochodowych. W 1932 r. powstał pierwszy, w całości zaprojektowany w fabryce w Monachium, samochód nazwany 3/20PS. Nazwa tego modelu zawierała moc, którą posiadała umieszczona w nim jednostka. Pojazd ten przyniósł marce wygraną w ekskluzywnym Concours d`Elegance.
Nadejście II wojny światowej spowodowało, iż marka musiała zaprzestać produkcji samochodów na rzecz armii III Rzeszy, na potrzeby której wytwarzała silniki do samolotów. Ostatecznie jednak wojna spowodowała, iż firma znalazła się na krawędzi. Fabryka w Monachium została zniszczona przez siły aliantów w trakcie bombardowania, a ta w Eisenach znalazła się na terenach NRD, pod wpływami Związku Radzieckiego. Strata ta była o tyle dotkliwa, iż to właśnie w Eisenach znajdowała się większość narzędzi i części niezbędnych w montażu samochodów.
Okres powojenny
Przedsiębiorstwo dość szybko uporało się z kryzysem powojennym i w 1951 r. z taśmy produkcyjnej zjechał bardzo ekskluzywny, wyposażony w sześciocylindrowy silnik, model BMW 501. W 1954 r. wyprodukowane zostało BMW 502, którego silnik V8 jako pierwszy w historii, był wykonany w całości z aluminium. Ostatecznie jednak okazało się, iż wytwarzanie tego modelu jest nieopłacalne.
Nie brakowało wiele, a marka BMW zostałaby kupiona przez spółkę Daimler-Benz AG. Liczne protesty akcjonariuszy i pracowników zaowocowały i do sprzedaży firmy nie doszło. W 1962 r. został wyprodukowany samochód "Neuen Klasse" - BMW 1500. Pojazd ten osiągnął, wygranymi w wyścigach, ogromny sukces.
Zmienne losy BMW w latach 70,80 i 90
Lata 70-te przyniosły niemieckiemu koncernowi znaczny wzrost finansowy, a wszystko to za sprawą zasiadającego wówczas w zarządzie przedsiębiorstwa Eberharda von Kuenheima. W 1972 r. z taśmy produkcyjnej zjechała pierwsza generacja modelu BMW z serii 5. Głównym źródłem profitu był jednak BMW E12, produkowany początkowo na rynek Stanów Zjednoczonych. W latach 70-tych powstały także modele z serii 3 i luksusowy – 7, a także łącząca sportowy charakter z luksusem – seria 6. Na początku lat 70-tych otwarto również kolejną fabrykę, tym razem w RPA.
Lata 80-te i 90-te to dla marki BMW okres ekspansji. Swoją działalność w tym kierunku firma rozpoczęła od przejęcia brytyjskich marek Rover Group (Rover, MG, MINI, Land Rover). Ta inwestycja ostatecznie nie była dobrym posunięciem i kosztowała BMW ponad 9 mld marek. Porażkę spowodowała niewystarczająca jakościowo oferta, a także przestarzałe konstrukcje i duża konkurencja. Te elementy przyczyniły się do niskiej sprzedaży, która nie spełniała oczekiwań.
Ostatecznie więc niemiecka firma postanowiła o zakończeniu współpracy 16 marca 2000 r. Land rover otrzymał Ford, MG-Rovera sprzedano za symboliczną kwotę o równowartości 10 funtów, a MINI, BMW Group postanowiło zatrzymać, a po sporze z Volkswagenem nabył prawa do marki Rolls Royce.
Koniec lat 90-tych to dla marki BMW rozpoczęcie produkcji coraz popularniejszych modeli pojazdów sportowo-rekreacyjnych. Z amerykańskiej fabryki w Spartanburgu wyjechał samochód BMW X5, natomiast w latach kolejnych dołączył model X3 i nowa seria oznaczona jako nr 1.