Opony motocyklowe
Opony motocyklowe są specyficznym gatunkiem ogumienia, które wymaga bardzo precyzyjnego i indywidualnego podejścia w procesie produkcyjnym. Opony muszą być wysoce przyczepne, muszą bardzo precyzyjnie przenosić ruchy kierownicy na drogę przy jednoczesnym dobrym tłumieniu drgań i nierówności. Producenci, którzy zdecydowali się na produkcję opon skierowaną do różnych rodzajów motocykli wykorzystują bardzo zaawansowane technologie i dobrej klasy materiały. Motocykliści pokonują wiele kilometrów w okresach letnich bardzo często również w deszczu. W ślad za tym opony muszą być odporne na ścieranie oraz posiadać odpowiedni wzór bieżnika, który dobrze odprowadzi wodę ale nie będzie wytwarzał zbyt wysokich oporów toczenia. Wybór opony motocyklowej może wpłynąć na parametry jakie osiąga motocykl, dlatego też wybór odpowiedniej opony jest niezwykle ważny. W sklepie internetowym Voida.pl dzięki posiadanej wiedzy w tym zakresie doradzimy wybór najlepszej opony do wybranego typu motocykla.
Dostawa GRATIS
wszystkie formy płatności
Ocena sklepu Voida.pl na Ceneo
4,5/5
TAX FREE
zwrot VAT dla podróżnych
14 dni na zwrot
bez podania przyczyny
Popularne Opony motocyklowe
Metzeler Sportec M5 Interact 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
Metzeler Tourance 90/90-21 TT 54 S M/C Przód
327zł 287zł/szt.
Metzeler Sportec M5 Interact 180/55 ZR17 TL 73 W M/C Tył
Metzeler ME 888 Marathon Ultra 90/90-21 TL 54 H M/C Przód
490zł 438zł/szt.
Metzeler ME 888 Marathon Ultra 120/70 R17 TL 58 V M/C Przód
591zł 531zł/szt.
Heidenau K 69 90/90-21 TT 54 S M/C Przód
218zł 188zł/szt.
Heidenau K 79 90/90-21 TT 54 S M/C Przód
221zł 191zł/szt.
Metzeler MC 360 Mid Soft 90/90-21 TT 54 M M/C Przód
223zł 192zł/szt.
Dunlop GeoMax AT81 90/90-21 TT 54 M M/C NHS Przód
224zł 193zł/szt.
Pirelli Phantom Sportcomp 120/70 R17 TL 58 V M/C Przód
Metzeler Roadtec Z6 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
Pirelli Diablo Rosso 2 120/70 ZR17 TL 58 W M/C K Przód
Metzeler Karoo Extreme 90/90-21 54 R MST
Metzeler MC 360 Mid Hard 90/90-21 TT 54 M M/C Przód
244zł 211zł/szt.
Metzeler Lasertec 90/90-21 TL 54 H M/C Przód
Heidenau K 60 90/90-21 TT 54 T M/C Przód
252zł 219zł/szt.
Pirelli Phantom Sportcomp 180/55 R17 TL 73 V M/C Tył
Continental ContiTrailAttack 2 90/90-21 TL 54 V M/C Przód
Metzeler MCE 6 Days Extreme 90/90-21 TT 54 M Przód
258zł 224zł/szt.
Metzeler Sportec M3 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
Michelin Tracker 90/90-21 TT 54 R Przód
265zł 231zł/szt.
Heidenau K 76 90/90-21 TL 54 H M/C Przód
275zł 240zł/szt.
Pirelli Night Dragon 90/90-21 TL 54 H M/C Przód
Pirelli Scorpion Rally STR 120/70 R17 TL 58 H M/C Przód
Michelin Enduro 90/90-21 TT 54 R Hard Przód
Dunlop GeoMax EN91 90/90-21 TT 54 R M/C Przód
294zł 257zł/szt.
Metzeler Roadtec Z8 Interact 120/70 ZR17 TL 58 W M/C (E) Przód
Metzeler Tourance Next 90/90-21 TL 54 V M/C Honda Africa Twin Przód
Metzeler Enduro 3 Sahara 90/90-21 TT 54 S Przód
Metzeler Karoo 3 90/90-21 TL 54 R M/C Przód
Heidenau K 60 Scout 90/90-21 TL 54 T M/C Przód
303zł 266zł/szt.
Metzeler Karoo Street 120/70 R17 TL 58 V M/C Przód
Mitas Sport Force Plus 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
303zł 266zł/szt.
Metzeler Roadtec Z6 180/55 ZR17 TL 73 W M/C Tył
Pirelli MT60 RS 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
Pirelli Scorpion Trail 90/90-21 TT 54 S M/C Przód
306zł 268zł/szt.
Continental ContiMotion 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Z Przód
309zł 271zł/szt.
Dunlop GPR-300 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
316zł 278zł/szt.
Metzeler Roadtec 01 120/70 ZR17 TL 58 W M/C HWM Przód
Dunlop D908 RR 90/90-21 TT 54 R M/C Przód
320zł 281zł/szt.
Continental ContiRoadAttack 3 180/55 ZR17 TL 73 W M/C GT Tył
Pirelli Scorpion Trail 2 90/90-21 TL 54 V M/C Przód
Mitas Touring Force 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
Dunlop Qualifier 2 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
343zł 303zł/szt.
Pirelli Angel ST 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
345zł 304zł/szt.
Michelin Pilot Power 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
Continental TKC 80 90/90-21 TT 54 S M/C Przód
Metzeler Karoo Street 180/55 R17 TL 73 V M/C Tył
Pirelli Diablo Rosso 2 180/55 ZR17 TL 73 W M/C Tył
Continental Escape 90/90-21 TL 54 H M/C Przód
354zł 313zł/szt.
Dunlop SportSmart TT 120/70 R17 TL 58 H M/C Przód
Metzeler Tourance Next 140/80 R17 TL 69 V M/C Tył
Bridgestone Battlax BT016 PRO 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
363zł 321zł/szt.
Bridgestone Battlax BT023 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
368zł 325zł/szt.
Michelin Sirac 90/90-21 TT 54 T M/C Przód
Metzeler Tourance Next 180/55 ZR17 TL 73 W M/C Tył
Dunlop RoadSmart 2 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
377zł 334zł/szt.
Mitas Sport Force Plus 180/55 ZR17 TL 73 W M/C Tył
377zł 334zł/szt.
Michelin Pilot Street 120/70 R17 TL/TT 58 H M/C Przód
379zł 336zł/szt.
Continental ContiMotion 180/55 ZR17 TL 73 W M/C M Tył
380zł 337zł/szt.
Pirelli Angel ST 180/55 ZR17 TL 73 W M/C Tył
382zł 338zł/szt.
Dunlop GPR-300 180/55 ZR17 TL 73 W M/C Tył
385zł 342zł/szt.
Pirelli Scorpion Trail 2 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
388zł 344zł/szt.
Pirelli Scorpion Trail 2 180/55 ZR17 TL 73 W M/C Tył
Michelin Pilot Road 2 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
396zł 351zł/szt.
Pirelli MT60 90/90-21 TL 54 H M/C Przód
396zł 352zł/szt.
Dunlop RoadSport 2 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
400zł 355zł/szt.
Continental ContiRoadAttack 2 120/70 ZR17 TL 58 W M/C Przód
401zł 356zł/szt.
Continental ContiTrailAttack 3 90/90-21 TL 54 H M/C Przód
Metzeler Karoo Street 90/90-21 TL 54 V M/C Przód
402zł 357zł/szt.
Pirelli MT60 RS 180/55 ZR17 TL 73 W M/C Tył
Różnorodność opon motocyklowych
W segmencie opon motocyklowych są typy motocykli posiadających ten sam rozmiar na przednim i tylnym kole oraz takie, w których przednia opona i tylna ma inny rozmiar. Zalecamy stosować przez cały okres eksploatacji motocykla ten sam – fabryczny – rozmiar opon. Podział w oponach motocyklowych na przednie i tylne nie jest oczywiście przypadkowy, ponieważ różni się zadanie jednej i drugiej opony. Po pierwsze opona przednia i tylna może być i często jest, wykonana z innej mieszanki. Po drugie zadanie przedniej jest inne niż tylnej. Przednia opona motocyklowa wytrzymuje duże obciążenie podczas hamowania zaś tylna opona motocyklowa przenosi napęd z silnika. Opony przednie są oznaczone bardzo często przed angielskie słowo „front” a tylne jako „rear” lub są użyte skróty odpowiednio F i R. Z uwagi na rodzaj budowy wewnętrznej w oponach motocyklowych spotkać można rózne oznaczenie w rozmiarze. Znak "-" przed średnicą oznacza diagolaną budowę opony, którą można spotkać np. w oponach do skuterów. Znak "B" mówi o oponie diagolanej wzmocnionej dodatkowym opasaniem. Litera "R" wskazuje na oponę radialną, mocą i sztywną np. do motocykli sportowych.
Bezpieczeństwo opon motocyklowych
Motocykliści z uwagi na posiadane dwa koła, a nie cztery jak w samochodach powinni olbrzymi nacisk podczas sezonu kłaść na utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w oponach i dość często je kontrolować (zaleca się raz w tygodniu). Ciśnienie w oponach może być w dwóch sytuacjach błędne. Kiedy ciśnienie jest za niskie pokonanie zakrętu jest trudniejsze oraz niewątpliwie motocykl może dawać oznaki bardzo niepewnego toru jazdy co w skrajnej sytuacji może zakończyć się upadkiem. Kolejnymi minusami takiej sytuacji jest szybsze zużycie opony i wpływ na wzrost oporów toczenia a tym samym spalanego paliwa. Druga skrajność to zawyżone ciśnienie i ryzyko uszkodzenia opony nawet na najbardziej błahej przeszkodzie drogowej.
Różne typy opon motocyklowych
Na rynku motocykli i quadów można wyróżnić dziewięć typów maszyn. Każdy typ daje motocykliście inne możliwości, inne wrażenia z jazdy i odpowiada zróżnicowanym potrzebom. Prostym przykładem zasadniczych różnic pomiędzy motorami jest porównanie motocykli wyścigowych z chopperami. Całkowicie inna specyfika, inny styl jazdy a co za tym idzie inne ogumienie.
W motocyklu wyścigowym opony muszą być sztywne i wzmocnione dla stabilności podczas szybkich zakrętów. Bieżnik posiada tylko pasek wzdłużny lub jest całkowicie pozbawiony nacięć i jest określany mianem slick i semi-slick.
Kolejny typem motocykli są te o charakterze sportowym. Opony do takiego motoru mają dość agresywny wygląd i dzięki rozbudowanej rzeźbie bieżnika opona musi mieć doskonałe parametry jezdne i na drodze i na torze.
Motocykle sportowo turystyczne są bardzo popularne i często można je spotkać na naszych drogach. Mają bardzo przyzwoite osiągi techniczne a jazda nimi jest wygodna nawet przez wiele godzin dzięki dobrze dobranej pozycji. Opon skierowanych do takich motocykli jest na rynku bardzo dużo i wybór odpowiednich może być trudny. Warto zwrócić uwagę na to aby opony były nie tylko trwałe ale również miały wysokie osiągi przy wysokich prędkościach.
W motorach klasycznych głównym celem jest zachowanie oryginalnego wyglądu całej maszyny. Do takiego motocykla nie wypada montować opon nowoczesnych. Producenci znają ten segment i potrzebę klientów i cały czas, choć w mniejszej ilości, produkują opony tego typu. Z uwagi na to, że motocykle klasyczne mają słabsze silniki i osiągały we wcześniejszych latach mniejsze prędkości, nie wymaga się od nich specjalnych radialnych konstrukcji zapewniających wysokie osiągi. Są to bezpieczne opony z zachowaniem designu z lat wcześniejszych.
Na polskich szosach podobnie jak motocykli sportowo turystycznych porusza się bardzo wiele chopperów i cruiserów. Opony te są z diagonalą budową wewnętrzną, często wzmacnianą. Odpowiada to potrzebom motocyklistów, którzy poruszają się na motorach wraz z bagażami. Ten segment opon ukierunkowany jest na komfort i wysoką odporność na zużycie.
Miejskie skutery i motorowery wyposażone są w opony do jazdy w mieście, ich budowa jest mocniejsza aby wytrzymywały nierówności i dziury w drogach. Opony do skuterów posiadają wiele nacięć aby był bezpieczne podczas jazdy w deszczu. Spotyka się również opony tego typu w wersji całorocznej.
Ostatnie dwa rodzaje motocykli mogą dostarczać bardzo dużych emocji z jazdy i olbrzymiej przyjemności. Pierwszy z nich to gatunek enduro cross street. Opony tego typu są wypośrodkowane parametrami pomiędzy optymalną jazdą na szosie oraz po drogach szutrowych i piaskowych. Wybór odpowiedniej opony powinien zależeć od zwyczajów kierowcy i procentowej wartości terenu w jakim głównie się porusza.
Enduro cross off road czyli nic innego jak motory crossowe wymagają opon o bardzo agresywnej rzeźbie. Bieżnik musi poradzić sobie w głębokim błocie i gęstych piachach. Bieżnik w takiej oponie posiada klockową budowę jednak różnią się one wieloma niuansami, które pozwalają na bardziej lub mniej agresywną jazdę w odpowiednim terenie.
Podział zamykamy na oponach do quada. Ważnym aspektem jest trakcja na zróżnicowanej nawierzchni lub jej braku. Kupując opony do quada trzeba sprawdzić jaką ma wagę aby zachować wysokie parametry przyspieszania i hamowania.
Jazda motocyklem potrafi być przyjemna i może też dostarczać wielu wrażeń. Taki jest cel, aby oprócz możliwości przemieszczania się korzystać na tym i czerpać satysfakcję. Biorą jednak pod uwagę moc i przyspieszenie jakie posiadają niektóre maszyny, trzeba skupić się na zapewnieniu sobie tylu samo powrotów co wyjazdów z garażu. Nie można oszczędzać na bezpieczeństwie swoim i przewożonego pasażera. Opony warto kupić w profesjonalnym sklepie z odpowiednim doradztwem. Trzeba też zwrócić uwagę na osobiste preferencje co do stylu jazdy i terenu oraz najczęstszych spotykanych warunków pogodowych.
Najbardziej znanymi producentami opon do motocykli jest Michelin, Bridgestone, Pirelli czy Metzeler.
Wpisy na blogu powiązane z opony motocyklowe

Ranking opon sportowo turystycznych w rozmiarach 120/70 R17 i 180/55 R17
Utworzony przez Voida.pl - dnia 24.02.2021
Zbliżające się wielkimi krokami wiosenne miesiące sygnalizują idealny moment na przegląd zarówno naszego motocykla, jak i obecnie użytkowanych opon motocyklowych.
Wybór nowych opon do motocykli turystycznych może okazać się dość trudnym zadaniem, gdyż oferta jest obszerna i zawiera różnorodne modele dostosowane do różnych stylów jazdy. Aby ułatwić dokonanie najlepszego wyboru, przygotowaliśmy ranking opon sportowo turystycznych w popularnych rozmiarach 120/70 R17 i 180/55 R17, które stosowane są w wielu typach motocykli turystycznych, sportowo-turystycznych, czy wyścigowych.

Metzeler Tourance Next 2 – nowa generacja drogowych opon enduro
Utworzony przez Voida.pl - dnia 06.02.2021
Metzeler – niemiecki specjalista od opon motocyklowych zaprezentował na najbliższy sezon czwartą odsłonę kultowej serii Tourance. Opony te tworzone są z myślą o posiadaczach turystycznych motocykli typu enduro, wymagających doskonałego prowadzenia i dobrej przyczepności na suchej i mokrej nawierzchni. Najnowszy Metzeler Tourance Next 2, jak przystało na udoskonaloną wersję, dostarcza niebywałej przyjemności z jazdy dzięki lepszej skuteczności podczas pokonywania zakrętów, a także większe poczucie bezpieczeństwa za sprawą krótszej drogi hamowania.

Nowości w oponach całorocznych na sezon 2020/2021
Utworzony przez Voida.pl - dnia 30.01.2021
Na zakup nowych opon całorocznych zawsze jest dobry moment. Nie ma znaczenia, jaka jest obecnie pora roku, czy jest zimno, ciepło, czy może pada śnieg. Ich największą zaletą jest przystosowanie do każdych warunków pogodowych, co gwarantuje szereg zastosowanych rozwiązań technologicznych, dzięki którym opony te wyróżniają się uniwersalnymi właściwościami. Dla osób rozważających kupno nowych opon na cały rok prezentujemy najciekawsze propozycje na sezon 2020/2021.

Oznaczenia opon – jak czytać oznaczenia na oponach?
Utworzony przez Voida.pl - dnia 12.01.2021
Oznaczenia opon umieszczone na ścianie bocznej są podstawowym źródłem informacji na temat danego modelu, dlatego warto dowiedzieć się, co dokładnie oznaczają. Wiedza ta może się przydać szczególnie podczas zakupu nowego ogumienia. Choć tajemnicze kombinacje cyfr i liter na oponie wydają się na pierwszy rzut oka dość zagmatwane, to ich rozszyfrowanie nie jest tak skomplikowane, a z naszą pomocą dowiesz się jak je interpretować.

Jakie opony zimowe wybrać?
Utworzony przez Voida.pl - dnia 30.11.2020
Dla wielu osób wybór odpowiednich opon zimowych może wprawić w konsternację, bo asortyment jest naprawdę szeroki, więc lepiej nie zostawiać tego obowiązku na ostatnią chwilę. Postaramy się jednak ułatwić to zadanie i przedstawimy najistotniejsze kwestie, które należy wziąć pod uwagę podczas poszukiwań idealnego ogumienia na sezon zimowy, tak, by wybór ten był trafiony i przyniósł jak najwięcej korzyści. Nie daj się zaskoczyć zimie i już teraz sprawdź, jakie opony zimowe warto kupić.

Wzorowa opona zimowa Bridgestone Blizzak LM-005 – 7-krotny zwycięzca testów opon zimowych
Utworzony przez Voida.pl - dnia 22.11.2020
Wychodząc naprzeciw potrzebom kierowców poszukujących niezawodnego ogumienia podczas zimowych wojaży, światowy lider w branży oponiarskiej Bridgestone rozszerzył swoją ofertę opon zimowych klasy premium i wprowadził na rynek nowy model z innowacyjnym bieżnikiem i unikalną mieszanką. Debiutujący w zeszłym roku Bridgestone Blizzak LM-005 nieustannie cieszy się dużym zainteresowaniem i wciąż zachwyca perfekcyjnymi osiągami, które wielokrotnie nagrodzono w testach najbardziej renomowanych magazynów, między innymi ADAC, Auto Motor und Sport czy ACE Auto Club Europa.