Opony motocyklowe

Opony motocyklowe są specyficznym gatunkiem ogumienia, które wymaga bardzo precyzyjnego i indywidualnego podejścia w procesie produkcyjnym. Opony muszą być wysoce przyczepne, muszą bardzo precyzyjnie przenosić ruchy kierownicy na drogę przy jednoczesnym dobrym tłumieniu drgań i nierówności. Producenci, którzy zdecydowali się na produkcję opon skierowaną do różnych rodzajów motocykli wykorzystują bardzo zaawansowane technologie i dobrej klasy materiały. Motocykliści pokonują wiele kilometrów w okresach letnich bardzo często również w deszczu. W ślad za tym opony muszą być odporne na ścieranie oraz posiadać odpowiedni wzór bieżnika, który dobrze odprowadzi wodę ale nie będzie wytwarzał zbyt wysokich oporów toczenia. Wybór opony motocyklowej może wpłynąć na parametry jakie osiąga motocykl, dlatego też wybór odpowiedniej opony jest niezwykle ważny. W sklepie internetowym Voida.pl dzięki posiadanej wiedzy w tym zakresie doradzimy wybór najlepszej opony do wybranego typu motocykla.

Różnorodność opon motocyklowych

W segmencie opon motocyklowych są typy motocykli posiadających ten sam rozmiar na przednim i tylnym kole oraz takie, w których przednia opona i tylna ma inny rozmiar. Zalecamy stosować przez cały okres eksploatacji motocykla ten sam – fabryczny – rozmiar opon. Podział w oponach motocyklowych na przednie i tylne nie jest oczywiście przypadkowy, ponieważ różni się zadanie jednej i drugiej opony. Po pierwsze opona przednia i tylna może być i często jest, wykonana z innej mieszanki. Po drugie zadanie przedniej jest inne niż tylnej. Przednia opona motocyklowa wytrzymuje duże obciążenie podczas hamowania zaś tylna opona motocyklowa przenosi napęd z silnika. Opony przednie są oznaczone bardzo często przed angielskie słowo „front” a tylne jako „rear” lub są użyte skróty odpowiednio F i R. Z uwagi na rodzaj budowy wewnętrznej w oponach motocyklowych spotkać można rózne oznaczenie w rozmiarze. Znak "-" przed średnicą oznacza diagolaną budowę opony, którą można spotkać np. w oponach do skuterów. Znak "B" mówi o oponie diagolanej wzmocnionej dodatkowym opasaniem. Litera "R" wskazuje na oponę radialną, mocą i sztywną np. do motocykli sportowych.

Bezpieczeństwo opon motocyklowych

Motocykliści z uwagi na posiadane dwa koła, a nie cztery jak w samochodach powinni olbrzymi nacisk podczas sezonu kłaść na utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w oponach i dość często je kontrolować (zaleca się raz w tygodniu). Ciśnienie w oponach może być w dwóch sytuacjach błędne. Kiedy ciśnienie jest za niskie pokonanie zakrętu jest trudniejsze oraz niewątpliwie motocykl może dawać oznaki bardzo niepewnego toru jazdy co w skrajnej sytuacji może zakończyć się upadkiem. Kolejnymi minusami takiej sytuacji jest szybsze zużycie opony i wpływ na wzrost oporów toczenia a tym samym spalanego paliwa. Druga skrajność to zawyżone ciśnienie i ryzyko uszkodzenia opony nawet na najbardziej błahej przeszkodzie drogowej.

Różne typy opon motocyklowych

Na rynku motocykli i quadów można wyróżnić dziewięć typów maszyn. Każdy typ daje motocykliście inne możliwości, inne wrażenia z jazdy i odpowiada zróżnicowanym potrzebom. Prostym przykładem zasadniczych różnic pomiędzy motorami jest porównanie motocykli wyścigowych z chopperami. Całkowicie inna specyfika, inny styl jazdy a co za tym idzie inne ogumienie.

W motocyklu wyścigowym opony muszą być sztywne i wzmocnione dla stabilności podczas szybkich zakrętów. Bieżnik posiada tylko pasek wzdłużny lub jest całkowicie pozbawiony nacięć i jest określany mianem slick i semi-slick.

Kolejny typem motocykli są te o charakterze sportowym. Opony do takiego motoru mają dość agresywny wygląd i dzięki rozbudowanej rzeźbie bieżnika opona musi mieć doskonałe parametry jezdne i na drodze i na torze.

Motocykle sportowo turystyczne są bardzo popularne i często można je spotkać na naszych drogach. Mają bardzo przyzwoite osiągi techniczne a jazda nimi jest wygodna nawet przez wiele godzin dzięki dobrze dobranej pozycji. Opon skierowanych do takich motocykli jest na rynku bardzo dużo i wybór odpowiednich może być trudny. Warto zwrócić uwagę na to aby opony były nie tylko trwałe ale również miały wysokie osiągi przy wysokich prędkościach.

W motorach klasycznych głównym celem jest zachowanie oryginalnego wyglądu całej maszyny. Do takiego motocykla nie wypada montować opon nowoczesnych. Producenci znają ten segment i potrzebę klientów i cały czas, choć w mniejszej ilości, produkują opony tego typu. Z uwagi na to, że motocykle klasyczne mają słabsze silniki i osiągały we wcześniejszych latach mniejsze prędkości, nie wymaga się od nich specjalnych radialnych konstrukcji zapewniających wysokie osiągi. Są to bezpieczne opony z zachowaniem designu z lat wcześniejszych.

Na polskich szosach podobnie jak motocykli sportowo turystycznych porusza się bardzo wiele chopperów i cruiserów. Opony te są z diagonalą budową wewnętrzną, często wzmacnianą. Odpowiada to potrzebom motocyklistów, którzy poruszają się na motorach wraz z bagażami. Ten segment opon ukierunkowany jest na komfort i wysoką odporność na zużycie.

Miejskie skutery i motorowery wyposażone są w opony do jazdy w mieście, ich budowa jest mocniejsza aby wytrzymywały nierówności i dziury w drogach. Opony do skuterów posiadają wiele nacięć aby był bezpieczne podczas jazdy w deszczu. Spotyka się również opony tego typu w wersji całorocznej.

Ostatnie dwa rodzaje motocykli mogą dostarczać bardzo dużych emocji z jazdy i olbrzymiej przyjemności. Pierwszy z nich to gatunek enduro cross street. Opony tego typu są wypośrodkowane parametrami pomiędzy optymalną jazdą na szosie oraz po drogach szutrowych i piaskowych. Wybór odpowiedniej opony powinien zależeć od zwyczajów kierowcy i procentowej wartości terenu w jakim głównie się porusza.

Enduro cross off road czyli nic innego jak motory crossowe wymagają opon o bardzo agresywnej rzeźbie. Bieżnik musi poradzić sobie w głębokim błocie i gęstych piachach. Bieżnik w takiej oponie posiada klockową budowę jednak różnią się one wieloma niuansami, które pozwalają na bardziej lub mniej agresywną jazdę w odpowiednim terenie.

Podział zamykamy na oponach do quada. Ważnym aspektem jest trakcja na zróżnicowanej nawierzchni lub jej braku. Kupując opony do quada trzeba sprawdzić jaką ma wagę aby zachować wysokie parametry przyspieszania i hamowania.

Jazda motocyklem potrafi być przyjemna i może też dostarczać wielu wrażeń. Taki jest cel, aby oprócz możliwości przemieszczania się korzystać na tym i czerpać satysfakcję. Biorą jednak pod uwagę moc i przyspieszenie jakie posiadają niektóre maszyny, trzeba skupić się na zapewnieniu sobie tylu samo powrotów co wyjazdów z garażu. Nie można oszczędzać na bezpieczeństwie swoim i przewożonego pasażera. Opony warto kupić w profesjonalnym sklepie z odpowiednim doradztwem. Trzeba też zwrócić uwagę na osobiste preferencje co do stylu jazdy i terenu oraz najczęstszych spotykanych warunków pogodowych.

Najbardziej znanymi producentami opon do motocykli jest Michelin, Bridgestone, Pirelli czy Metzeler.

dostawa gratis

Dostawa GRATIS

wszystkie formy płatności

Ocena sklepu Voida.pl na Ceneo

4,5/5

dostawa gratis

66 dni na zwrot

osoby prywatne oraz firmy

Wpisy na blogu powiązane z opony motocyklowe

Kiedy i dlaczego warto zmienić opony na zimowe?

Kiedy i dlaczego warto zmienić opony na zimowe?

Utworzony przez Voida.pl - dnia 06.11.2018

To pytania zasadnicze, szczególnie przy naszej zmiennej pogodzie. Dla większości kierowców względy bezpieczeństwa własnego jak i pozostałych uczestników ruchu to silne argumenty. Jak zatem wytłumaczyć zachowania części kierowców traktujących opony letnie jako idealne do całorocznej jazdy? No i oczywiście - kiedy wymienić opony na zimowe?

przeczytaj pełen tekst »
Opony bieżnikowane - tania alternatywa na ciężkie warunki zimowe

Opony bieżnikowane - tania alternatywa na ciężkie warunki zimowe

Utworzony przez Voida.pl - dnia 15.10.2018

Komplet opon zimowych za około 450-460zł ?!? Opony bieżnikowane przeżywają drugą młodość, a polskie fabryki ciągle ulepszają proces technologiczny. To ciekawa i bezpieczna alternatywa dla opon używanych! Choć są one kojarzone jako jedne z najgorszych opon jakie można kupić, to wielu kierowców szuka właśnie tylko opon bieżnikowanych - skąd te rozbieżności w postrzeganiu nalewek?

przeczytaj pełen tekst »
[Pytanie o tanie opony] Czy chińskie opony zimowe są bezpieczne?

[Pytanie o tanie opony] Czy chińskie opony zimowe są bezpieczne?

Utworzony przez Voida.pl - dnia 03.10.2018

Niezwykle ważne pytanie, które bardzo często kierowcy sobie stawiają przed zakupem tanich opon zimowych. Chcemy pomóc rozwiać wątpliwości i odpowiadamy na kilka istotnych kwestii, które mogą zdecydować o podjęciu decyzji o zakupie chińskich opon. Mamy wiele lat doświadczenia w sprzedaży zarówno marek europejskich, jak również opon produkowanych w Chinach i mieliśmy okazję dotknąć i obejrzeć tysiące różnych bieżników i mieszanek gumy.

przeczytaj pełen tekst »
Ranking opon całorocznych 4x4 / SUV [2018/2019]

Ranking opon całorocznych 4x4 / SUV [2018/2019]

Utworzony przez Voida.pl - dnia 16.08.2018

Przedstawiamy starannie wyselekcjonowane opony 4x4 / terenowe, które można uznać za opony całoroczne z uwagi na agresywny wzór bieżnika oraz ich właściwości. Nadają się one do zastosowania w autach typu SUV oraz typowych terenówkach. Nasz ranking opiera się m.in. na statystykach sprzedaży w naszym sklepie oraz opiniach naszych klientów. Przy każdym bieżniku zaznaczamy, czy posiadają oznaczenia M+S i 3PMSF, aby jeszcze bardziej pokreślić, że można ich używać bezpiecznie w warunkach zimowych.

przeczytaj pełen tekst »
Opony zimowe Nokian WR SUV 4: doskonała przyczepność w każdych warunkach

Opony zimowe Nokian WR SUV 4: doskonała przyczepność w każdych warunkach

Utworzony przez Voida.pl - dnia 01.08.2018

Opony zimowe Nokian WR SUV 4 to nowość na sezon zima 2018 / 2019. Znakomite właściwości jezdne i doskonała przyczepność pozwalają cieszyć się jazdą w każdych warunkach atmosferycznych. Opony zostały wprost naszpikowane najnowszymi technologiami takimi jak wypustki Snow Claw, mieszanka Nokian WR SUV Winter, czy technologia aramidowej ściany bocznej.

przeczytaj pełen tekst »
Test opon letnich 205/55 r16 [ADAC 2017/2018]

Test opon letnich 205/55 r16 [ADAC 2017/2018]

Utworzony przez Voida.pl - dnia 30.07.2018

Walka w najpopularniejszym rozmiarze opon letnich 205/55 r16 zawsze jest emocjonująca. Jak w 2018 roku w teście organizacji ADAC wypadły opony klasy premium i czy reszta stawki zmniejsza do nich dystans? Zobacz wyniki testu opon letnich 205/55 r16 oraz naszą interpretację wyników. Niestety nie obyło się bez totalnej klęski jednego z naszych ulubiony producentów...

przeczytaj pełen tekst »

Dostawa kurierem GLS - gratis!

Szybkie płatności DotPay

płatności kartami

płatności kartami

Zadzwoń do Sklepu Internetowego Voida.pl