Opony motocyklowe

Opony motocyklowe są specyficznym gatunkiem ogumienia, które wymaga bardzo precyzyjnego i indywidualnego podejścia w procesie produkcyjnym. Opony muszą być wysoce przyczepne, muszą bardzo precyzyjnie przenosić ruchy kierownicy na drogę przy jednoczesnym dobrym tłumieniu drgań i nierówności. Producenci, którzy zdecydowali się na produkcję opon skierowaną do różnych rodzajów motocykli wykorzystują bardzo zaawansowane technologie i dobrej klasy materiały.

Motocykliści pokonują wiele kilometrów w okresach letnich bardzo często również w deszczu. W ślad za tym opony muszą być odporne na ścieranie oraz posiadać odpowiedni wzór bieżnika, który dobrze odprowadzi wodę ale nie będzie wytwarzał zbyt wysokich oporów toczenia. Wybór opony motocyklowej może wpłynąć na parametry jakie osiąga motocykl, dlatego też wybór odpowiedniej opony jest niezwykle ważny. W sklepie internetowym Voida.pl dzięki posiadanej wiedzy w tym zakresie doradzimy wybór najlepszej opony do wybranego typu motocykla.

Wybierz rozmiar opon motocyklowych

Najpopularniejsze rozmiary opon motocyklowych

dostawa gratis

Dostawa GRATIS

wszystkie formy płatności

Ocena sklepu Voida.pl na Ceneo

4,5/5

tax free - zwrot VAT dla podróżnych

TAX FREE

zwrot VAT dla podróżnych

dostawa gratis

14 dni na zwrot

bez podania przyczyny

Najpopularniejsze modele opon motocyklowych

Różnorodność opon motocyklowych

W segmencie opon motocyklowych są typy motocykli posiadających ten sam rozmiar na przednim i tylnym kole oraz takie, w których przednia opona i tylna ma inny rozmiar. Zalecamy stosować przez cały okres eksploatacji motocykla ten sam – fabryczny – rozmiar opon. Podział w oponach motocyklowych na przednie i tylne nie jest oczywiście przypadkowy, ponieważ różni się zadanie jednej i drugiej opony. Po pierwsze opona przednia i tylna może być i często jest, wykonana z innej mieszanki. Po drugie zadanie przedniej jest inne niż tylnej.

Przednia opona motocyklowa wytrzymuje duże obciążenie podczas hamowania zaś tylna opona motocyklowa przenosi napęd z silnika. Opony przednie są oznaczone bardzo często przed angielskie słowo „front” a tylne jako „rear” lub są użyte skróty odpowiednio F i R. Z uwagi na rodzaj budowy wewnętrznej w oponach motocyklowych spotkać można rózne oznaczenie w rozmiarze. Znak "-" przed średnicą oznacza diagolaną budowę opony, którą można spotkać np. w oponach do skuterów. Znak "B" mówi o oponie diagolanej wzmocnionej dodatkowym opasaniem. Litera "R" wskazuje na oponę radialną, mocą i sztywną np. do motocykli sportowych.

Opona motocyklowa - najważniejsze bezpieczeństwo

Motocykliści z uwagi na posiadane dwa koła, a nie cztery jak w samochodach powinni olbrzymi nacisk podczas sezonu kłaść na utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w oponach i dość często je kontrolować (zaleca się raz w tygodniu). Ciśnienie w oponach do motocykla może być w dwóch sytuacjach błędne. Kiedy ciśnienie jest za niskie pokonanie zakrętu jest trudniejsze oraz niewątpliwie motocykl może dawać oznaki bardzo niepewnego toru jazdy co w skrajnej sytuacji może zakończyć się upadkiem. Kolejnymi minusami takiej sytuacji jest szybsze zużycie opony i wpływ na wzrost oporów toczenia a tym samym spalanego paliwa. Druga skrajność to zawyżone ciśnienie i ryzyko uszkodzenia opony nawet na najbardziej błahej przeszkodzie drogowej.

Najbardziej znanymi producentami opon do motocykli jest MichelinBridgestonePirelli czy Metzeler.

Jazda motocyklem potrafi być przyjemna i może też dostarczać wielu wrażeń. Taki jest cel, aby oprócz możliwości przemieszczania się korzystać na tym i czerpać satysfakcję. Biorą jednak pod uwagę moc i przyspieszenie jakie posiadają niektóre maszyny, trzeba skupić się na zapewnieniu sobie tylu samo powrotów, co wyjazdów z garażu. Nie można oszczędzać na bezpieczeństwie swoim i przewożonego pasażera. Opony motocyklowe warto kupić w profesjonalnym sklepie z odpowiednim doradztwem. Trzeba też zwrócić uwagę na osobiste preferencje co do stylu jazdy i terenu oraz najczęstszych spotykanych warunków pogodowych.

Testy i rankingi opon motocyklowych

Opony motocyklowe - stworzone do szybkiej jazdy

Na rynku motocykli i quadów można wyróżnić dziewięć typów maszyn. Każdy typ daje motocykliście inne możliwości, inne wrażenia z jazdy i odpowiada zróżnicowanym potrzebom. Prostym przykładem zasadniczych różnic pomiędzy motorami jest porównanie motocykli wyścigowych z chopperami. Całkowicie inna specyfika, inny styl jazdy a co za tym idzie inne ogumienie.

motocyklu wyścigowym opony muszą być sztywne i wzmocnione dla stabilności podczas szybkich zakrętów. Bieżnik posiada tylko pasek wzdłużny lub jest całkowicie pozbawiony nacięć i jest określany mianem slick i semi-slick.

Kolejny typem motocykli są te o charakterze sportowym. Opony do takiego motoru mają dość agresywny wygląd i dzięki rozbudowanej rzeźbie bieżnika opona musi mieć doskonałe parametry jezdne i na drodze i na torze.

Motocykle sportowo turystyczne są bardzo popularne i często można je spotkać na naszych drogach. Mają bardzo przyzwoite osiągi techniczne a jazda nimi jest wygodna nawet przez wiele godzin dzięki dobrze dobranej pozycji. Opon skierowanych do takich motocykli jest na rynku bardzo dużo i wybór odpowiednich może być trudny. Warto zwrócić uwagę na to aby opony były nie tylko trwałe ale również miały wysokie osiągi przy wysokich prędkościach.

Opona motocyklowa - radość z jazdy i użyteczność

motorach klasycznych głównym celem jest zachowanie oryginalnego wyglądu całej maszyny. Do takiego motocykla nie wypada montować opon nowoczesnych. Producenci znają ten segment i potrzebę klientów i cały czas, choć w mniejszej ilości, produkują opony tego typu. Z uwagi na to, że motocykle klasyczne mają słabsze silniki i osiągały we wcześniejszych latach mniejsze prędkości, nie wymaga się od nich specjalnych radialnych konstrukcji zapewniających wysokie osiągi. Są to bezpieczne opony z zachowaniem designu z lat wcześniejszych.

Na polskich szosach podobnie jak motocykli sportowo turystycznych porusza się bardzo wiele chopperów i cruiserów. Opony te są z diagonalą budową wewnętrzną, często wzmacnianą. Odpowiada to potrzebom motocyklistów, którzy poruszają się na motorach wraz z bagażami. Ten segment opon ukierunkowany jest na komfort i wysoką odporność na zużycie.

Miejskie skutery i motorowery wyposażone są w opony do jazdy w mieście, ich budowa jest mocniejsza aby wytrzymywały nierówności i dziury w drogach. Opony do skuterów posiadają wiele nacięć aby był bezpieczne podczas jazdy w deszczu. Spotyka się również opony tego typu w wersji całorocznej.

Ostatnie dwa rodzaje motocykli mogą dostarczać bardzo dużych emocji z jazdy i olbrzymiej przyjemności. Pierwszy z nich to gatunek enduro cross street. Opony tego typu są wypośrodkowane parametrami pomiędzy optymalną jazdą na szosie oraz po drogach szutrowych i piaskowych. Wybór odpowiedniej opony powinien zależeć od zwyczajów kierowcy i procentowej wartości terenu w jakim głównie się porusza.

Enduro cross off road czyli nic innego jak motory crossowe wymagają opon o bardzo agresywnej rzeźbie. Bieżnik musi poradzić sobie w głębokim błocie i gęstych piachach. Bieżnik w takiej oponie posiada klockową budowę jednak różnią się one wieloma niuansami, które pozwalają na bardziej lub mniej agresywną jazdę w odpowiednim terenie.

Podział zamykamy na oponach do quada. Ważnym aspektem jest trakcja na zróżnicowanej nawierzchni lub jej braku. Kupując opony do quada trzeba sprawdzić jaką ma wagę aby zachować wysokie parametry przyspieszania i hamowania.

Ukraino, nie zostawimy Cię w potrzebie!

Pomoc Humanitarna Dla Ukrainy. Wspieramy Ukrainę. Wasze wsparcie pomaga ofiarom wojny! Dziękujemy za hojność i zaufanie!

Zbiórka jest prowadzona przez Fundację Siepomaga

https://www.siepomaga.pl/ukraina

Już ponad 40 mln zł zebrane - dziękujemy!

Dostawa kurierem GLS - gratis!

Szybkie płatności DotPay

Szybkie płatności Paynow

płatności kartami

płatności kartami

Zadzwoń do Sklepu Internetowego Voida.pl