Felgi aluminiowe
Najczęściej spotykane są felgi aluminiowe pięcioramienne. Jest to wygodne rozwiązanie na zimę aby łatwo można wyczyścić felgę. Na okres letni można wybrać felgi wieloramienne. Popularnym kolorem wśród felg aluminiowych jest srebrny jednak duże grono zwolenników ma również kolor czarny. Producenci bardzo często mają w swojej ofercie felgi w innych kolorach.
Felga aluminiowa potrafi nadać autu wyjątkowy charakter i odmienić całkowicie jego wygląd. W połączeniu z oponami o niższym profilu samochód nabiera sportowego designu. Felgi aluminiowe są bardzo starannie pakowane. Najmniejsze uderzenie może spowodować odprysk lakieru lub wgniecenie.
Oprócz tego, pozwalają na szybsze schładzanie tarcz i zacisków hamulcowych w porównaniu do felg stalowych. Duże średnice umożliwiają zastosowanie większych układów hamulcowych, co z kolei poprawia bezpieczeństwo, skuteczność i wydajność hamowania.
Skorzystaj i dokup czujnik ciśnienia TPMS w cenie 110 zł/szt.
Czujniki dodasz do zamówienia w koszyku.
Najpopularniejsze średnice felg aluminiowych
Najpopularniejsze rozstawy felg aluminiowych
Dostawa GRATIS
wszystkie formy płatności
Ocena sklepu Voida.pl w Google
4,3/5
TAX FREE
zwrot VAT dla podróżnych
14 dni na zwrot
bez podania przyczyny
Jak powstaje felga aluminiowa?
Proces produkcji felg aluminiowych jest całkowicie odmienny od prezentowanego w felgach stalowych. Bardzo duży nakład pracy jest na samym początku prac w biurze projektowym gdzie wymyśla się kształt, wygląd i oblicza parametry wytrzymałościowe. Prace wykonywane są w specjalnych programach komputerowych. Konstruktor musi odpowiedzieć sobie na wiele pytań np. ile ramion ma mieć felga, czy będzie jednolita czy złożona z wielu elementów. Komputerowa wizualizacja pokazuje w wymiarze 3D jak felga się prezentuje, co trzeba w niej skorygować i poprawić. Bardzo ważne jest aby oprócz samego wyglądu felga aluminiowa była wytrzymała i spełniała wymagania konkretnego pojazdu do jakiego będzie dedykowana.
Felgi aluminiowe - od sztabki aluminium po gotowy produkt
W procesie produkcji aluminiowych obręczy, stop aluminium jest podgrzewany do temperatury około 760 stopni, a następnie oczyszczany i przetwarzany. Dodawane są kolejne związki chemiczne w celu poprawy właściwości materiału i zapewnienia optymalnej jakości.
Z każdej partii transportowej pobierana jest próbka, która jest badana pod kątem gęstości i innych parametrów, aby sprawdzić zgodność ze specyfikacjami, które są wymagane przez fabrykę. Produkcja obręczy zazwyczaj odbywa się poprzez odlewanie niskociśnieniowe, gdzie stopiony materiał jest transportowany do formy odlewniczej poprzez napełnienie pieca gazem. Następnie obręcze są poddawane optycznej kontroli jakości, gdzie usuwane są nierówności i sprawdzana jest jakość obręczy.
Każda obręcz jest badana przez rentgen w celu wykrycia wad i sprawdzenia zgodności z wymaganiami klienta. Nadlewki są usuwane, a usunięty materiał jest przetapiany i ponownie wykorzystywany w produkcji. Wszystkie obręcze są myte, suszone oraz sprawdzane pod kątem szczelności przy użyciu helu. Następnie są sprawdzane pod względem odpowiedniego wyważenia.
Obręcze są również poddawane obróbce powierzchniowej i kompleksowemu procesowi lakierowania, aby zabezpieczyć je przed korozją. Po nałożeniu lakieru, obręcze mogą być polerowane w celu uzyskania błyszczącej metalowej powierzchni. W laboratoriach badawczych kontrolowane są właściwości obręczy, a badania penetracyjne służą do wykrywania drobnych pęknięć i wad. Obręcze są również testowane pod względem wytrzymałości eksploatacyjnej poprzez symulację obciążeń drogowych.
Inne testy obejmują badanie wpływu wysokich i niskich temperatur, badanie wpływu skroplin, mikroskopowe badanie struktury materiału oraz próbę rozciągania w celu sprawdzenia wytrzymałości mechanicznej obręczy. Wszystkie te testy mają na celu zapewnienie optymalnej jakości i wytrzymałości obręczy aluminiowych
Ciekawe informacje odnośnie felg aluminiowych
Dlaczego warto kupić felgi aluminiowe?
Najpopularniejszym rodzajem felg aluminiowych to obręcze pięcioramienne, ponieważ są one wygodne w czyszczeniu, zwłaszcza w zimowe miesiące. Jednak latem wielu kierowców decyduje się na felgi wieloramienne, dziesięcioramienne, szprychowe, mesh i inne które dodają samochodowi elegancji i nowoczesnego wyglądu.
Oprócz popularnego srebrnego koloru, wiele osób preferuje czarne felgi. Producenci oferują również wiele innych kolorów felg, dzięki czemu każdy może dostosować samochód do własnych preferencji. Najczęściej spotykanymi są grafitowe (antracytowe), ale można też znaleźć białe, złote, brązowe, zielone, czerwone, niebieskie, żółte i pomarańczowe. Wybór felg aluminiowych ma duży wpływ na wygląd samochodu i nadaje mu wyjątkowy charakter, zwłaszcza gdy zestawimy je z oponami o niższym profilu, co dodaje sportowego designu.
Nie tylko są one praktyczne, ale także służą jako element stylizacyjny. Felgi aluminiowe są popularnym wyborem kierowców, którzy doceniają zarówno wygodę, jak i estetykę swojego pojazdu. Oprócz tego, pozwalają na szybsze schładzanie tarcz i zacisków hamulcowych w porównaniu do felg stalowych. Duże średnice umożliwiają zastosowanie większych układów hamulcowych, co z kolei poprawia bezpieczeństwo, skuteczność i wydajność hamowania. Warto podkreślić, że różnorodność kolorystyczna i szeroki wybór wzorów i parametrów felg aluminiowych umożliwia każdemu znalezienie idealnych felg, które podkreślą indywidualność i charakter samochodu. Bez wątpienia są one nie tylko praktycznym, ale również stylowym elementem, który zmienia wygląd pojazdu.
Zarówno letnie, jak i zimowe miesiące mogą determinować możliwości i preferencje w wyborze felg aluminiowych, które mogą doskonale dopasować się do każdego samochodu.
Na co zwrócić uwagę kupując felgi aluminiowe?
Przy zakupie felg aluminiowych istnieje wiele czynników, na które warto zwrócić uwagę w celu dokonania właściwego wyboru. Oto kilka ważnych kwestii, które należy wziąć pod uwagę:
Wielkość i wygląd felg aluminiowych
Przed zakupem warto sprawdzić, czy dana felga jest odpowiednich wymiarów i pasuje do danego modelu samochodu oraz opon, które planujemy zastosować. Dodatkowo, warto również zastanowić się nad właściwym stylem felg, aby dopasować wygląd obręczy do własnego gustu i charakteru samochodu.
Marka felg i jakość zastosowanych materiałów
Dobrze jest zainwestować w renomowane marki felg, które są znane ze swojej jakości i trwałości. Sprawdzenie czy felgi posiadają certyfikat i czytanie recenzji może pomóc w znalezieniu odpowiedniego producenta felg aluminiowych.
Materiał i technologia wykonania
Felgi aluminiowe wykonane z wysokiej jakości stopów mogą zapewnić lekkość i wytrzymałość, co ma znaczenie dla ich trwałości i wydajności użytkowania auta. Dodatkowo, technologie wykonania felg, takie jak odlew lub flow-forming, może również wpływać na ich wytrzymałość.
Zgodność felg aluminiowych z normami
Ważne jest, aby felgi spełniały odpowiednie normy bezpieczeństwa i jakości, takie jak niemiecka norma TUV japońska norma JWL, lub europejski standard ECE. Certyfikaty bezpieczeństwa mogą być również cennym wskaźnikiem jakości.
Pielęgnacja i konserwacja
Należy pamiętać, że felgi aluminiowe wymagają odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji, aby zachować swój wygląd i wytrzymałość powierzchni lakierniczej. Regularne czyszczenie i ochrona lakieru mogą przedłużyć żywotność felg i zapobiec ich utlenianiu czyli kolokwialnie mówiąc korozji.
Podsumowując, przy zakupie felg aluminiowych ważne jest uwzględnienie wielu czynników, takich jak rozmiar, marka, jakość, technologia wykonania, zgodność normami. Staranne rozważenie tych kwestii pomoże w dokonaniu odpowiedniego wyboru felg, które będą zarówno estetyczne, jak i trwałe.
Jakie felgi aluminiowe są najczęściej kupowane?
Do grona producentów o wysokiej renomie, ciekawych projektach i wysokiej trwałości zaliczyć można: AEZ, MAK, Sparco, Brock, Alutec, ATT, Dezent, Autec, Carmani, Anzio, BBS, DOTZ, MSW, Rial, Borbet, OZ, Ronal, MAM, Keskin czy Oxigin.
Felgi aluminiowe produkowane są od 13, aż do średnicy 23 cale.
Do najpopularniejszych rozstawów śrub w felgach aluminiowych zaliczyć można:
4x98 i 5x98 spotykane w samochodach marki Alfa Romeo, Fiat, Lancia
4x100 dedykowane do Chevroleta Aveo, Hondy Civic, Opla Corsy, Citroena C1, Hyundaia i10, i20, Kia Picanto, Rio, Stonic, Peugeota 107, Daci Jogger, Logan czy Sandero, Mazdy 2, Mini, Nissana Micry, Note, Smarta ForTwo i ForFour, Suzuki Swift, Renault Clio, Twingo
4x108 to głównie auta francuskie jak Citroen C2, Citroen C3, Citroen C4, Peugeot 2008, Peugeot 308, 3008, 5008
5x100 do Subaru Imprezy czy Legacy, Toyoty Avensis I i II, wielu aut z grupy VW jak Audi A1, Seata Ibizy, Golfa IV, Skody Fabii,
5x105 Opel Astra, Mokka, Chevrolet Cruze
5x108 to Ford Focus, Mondeo, Galaxy/S-Max, Tourneo Connect, Transit Connect, Land Rover Range Rover Evoque, Peugeot 308, Citroen C4 Grand Picasso, Mercedes Citan, Volvo C40, S60, S60 Cross Country, S90, V40, V60, V90, XC40, XC60, XC90
5x110 Alfa Romeo Stelvio i Tonale, Giulia oraz Giulietta, Opel Astra,Corsa, Saab 9-3
5x112 montowane w samochodach niemieckich jak Volkswagen Golf, Passat, Caddy, Touran, Tiguan, Caravelle, Audi A4,A6, A8, Mercedes C-klasse, E-klasse, S-klasse, CLA, GLA, GLE, M-klasse, Vito, Viano, Porsche Macan, Skodzie Octavia, Superb, Seacie Alhambra, Altea, Leon oraz Bentley Azure, SsangYong Actyon II
5x114,3 stosowane głównie w japońskich autach jak Honda Accord, CR-V, Mazda 3, 5, 6, CX-5, CX-7, CX-9, Mitsubishi ASX, Outlander, Nissan Qashqai, koreańskich czyli np. Kia Sportage i Hyundai Tucson oraz francuskich jak Renault Laguna, Megane, a także w Suzuki Grand Vitara, Toyota Camry, RAV4 czy Auris i Avensis, a także Dacia Duster czy Maserati Levante
5x115 to głównie Opel Astra, Zafira, Insignia, Chrysler 300C
5x118 to auta dostawcze jak Citroen Jumper, Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Renault Trafic
5x120 to starsze modele BMW 1,3,5,6,7 oraz Opel Insignia, Chevrolet Camaro, Honda Civic Type R FK2
5x127 to głównie Jeepy jak Commander czy Grand Cherokee i Wrangler oraz np. Fiat Freemont, Dodge Durango, Journey
5x130 to rozstaw do Audi Q7, RS e-tron GT, Bentleya Continental GT, Bugatti Chiron, Lamborghini Urus, Porsche 718, 911, 918, 928, 944, 968, Cayenne,Cayman, Panamera, Taycan, ale to także rozstaw pod auta dostawcze jak
Citroen Jumper, Fiat Ducato, Mercedes Sprinter, Opel Movano, Peugeot Boxer, Renault Master
5x139,7 to głównie auta terenowe 4x4 jak Łada Niva, Ford Bronco, Suzuki Jimny, Samurai, Vitara czy Uaz
5x150 to Toyota LandCruiser J90
5x160 to głównie Ford Transit, Iveco Daily czy Volkswagen Transporter LT
6x205 to auta dostawcze czyli np. Iveco Daily, Mercedes Sprinter, VW Crafter, Transporter LT
6x130 Mercedes Sprinter, VW Crafter