Ford - Opony, Felgi i Komplety kół
Mimo, iż Henry Ford bynajmniej nie był pierwszym twórcą samochodu, to i tak na stałe zapisał się na kartach historii światowej motoryzacji. Fascynacja samochodami u młodego Henry’ego rozpoczęła się pod wpływem obserwacji urządzeń napędzanych parą. I tak powstała jedna z najpopularniejszych marek na rynku motoryzacyjnym na świecie.
Wybierz model swojego samochodu
Dostawa GRATIS
wszystkie formy płatności
Ocena sklepu Voida.pl w Google
4,3/5
TAX FREE
zwrot VAT dla podróżnych
14 dni na zwrot
bez podania przyczyny
Jakie samochody produkuje Ford?
W naszej bazie samochodów marki Ford posiadamy 95 modeli pojazdów. Podzielone zostały one na 357 generacji. Do tej pory znaleźliśmy 1794 wersje silników. Samochody Ford można podzielić wg typu napędu: 65,27% benzyna, 1,56% elektryczny, 26,20% diesel, 3,40% hybrydowy, 0,11% lpg.
Jednym z pierwszych modeli wyprodukowanych w roku 1953 jest Ford F-100. Z kolei najdłużej produkowane auto tej marki to Ford Mustang - 62 lata. W grupie najnowszych aut spod znaku Ford wyróżnić można np. Ford Capri EV - produkcja rozpoczęła się w 2024 roku.
Pojazdy marki Ford z napędem elektrycznym
W gamie produkowanych wersji silnikowych tego producenta znajdują się również modele aut z napędem w pełni elektrycznym: Ford Mustang Mach-E, Ford Capri EV, Ford Focus Electric, Ford E-Transit, Ford F-150 Lightning.
Historia marki Ford
Henry Ford urodził się w 1863 r. w amerykańskiej rodzinie farmerów. W wieku 15 lat samodzielnie zbudował swój pierwszy silnik napędzany parą. Później wyjechał do Detroid, podjąwszy pracę w Edison Illuminating Comp, gdzie objął posadę głównego inżyniera. Na pierwszy prototyp pojazdu jednak trzeba było poczekać do 1896 r.
W 1899 r. Ford wraz z kilkoma innymi osobami założył Detroit Cadillac Company. Ostatecznie jednak wycofał się z tego przedsięwzięcia, ze względu na konflikt ze wspólnikami. Postanowił więc założyć własną firmę, a jako kapitał przeznaczył wygraną w wyścigach z Aleksandrem Wintonem w 1901r. Tym razem Ford również nie potrafił porozumieć się ze współudziałowcami, w konsekwencji czego opuścił spółkę.
Powstanie Ford Motor Company
W 1903 r. założył Ford Motor Company. W 1908 r. pojawił się jeden z najpopularniejszych wówczas modeli – Ford T, który produkowano do 1927 r. Model ten najczęściej był produkowany w kolorze czarnym, choć mimo stwierdzenia samego Forda, iż „możesz otrzymać samochód w każdym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor czarny", nie pomijano innych barw. Za napęd Forda T odpowiadała zaimplementowana czterocylindrowa, czterosuwowa spalinowa jednostka o skokowej pojemności 2898 cm3 i mocy 22,5 koni mechanicznych, a charakteryzowała go dwustopniowa przekładnia obiegowa zawieszona na kole zamachowym.
Bez wątpienia stwierdzić można, że do zmotoryzowania Ameryki przyczynił się właśnie ten samochód, choć stało się to możliwe po wprowadzeniu w 1913r. produkcji taśmowej, co pozwoliło obniżyć cenę pojazdu, ze względu na zwiększoną liczbę wytwarzanych aut. Taki stan rzeczy spowodował, że obywatele amerykańscy mogli pozwolić sobie na zakup auta, do tego również wprowadzono kredyt na zakup pojazdu. W ciągu 19 lat z taśmy produkcyjnej zjechało aż 15 milionów tego samochodu.
W 1919 r. Henry Ford wraz synem wykupił wszystkie akcje należące do spółki i od tej pory przedsiębiorstwo w całości należało do rodziny Fordów.
W 1927 r. pojawił się kolejny samochód sygnowany marką Ford i był to model A, cieszący się ze strony użytkowników dużym zainteresowaniem. Posiadał czterocylindrowy silnik o mocy 40 koni mechanicznych, charakteryzowała go trójbiegowa przekładnia, hamulce na wszystkie 4 koła i hydrauliczne amortyzatory.
II wojna światowa, a samochody Ford-a
To ten okres dla Forda, w którym przedsiębiorstwo było nastawione na produkcje na potrzeby armii amerykańskiej, skoncentrowano się więc na powstawaniu Forda GPW – bliźniaczo podobny pojazd do Jeepa Willysa. Jednak między 1941 i 1942 r. produkowano także auto osobowe - V8 Business Coupe. Pojazd dysponował jednostką o mocy 100 koni mechanicznych i pojemnością 4,0l.
W 1947 r. wznowiono produkcję samochodów cywilnych i również w tym roku zmarł założyciel przedsiębiorstwa – Henry Ford. W 1950 r. pojawił się w sprzedaży całkiem nowy model – Ford Custom, będący w produkcji do 1972 r. początkowo był to pojazd popularny wśród dyplomatów.
Z początkiem lat 50-tych amerykańskie przedsiębiorstwo przymierzało się do produkcji dwumiejscowego sportowego modelu, ostatecznie jednak plany te zostały odłożone w czasie. Wówczas wtedy General Motor wypuścił model analogiczny - Chevrolet Corvette, a przedsiębiorstwo odpowiedziało modelem Ford Tunderbird. Samochód ten wyposażono w silniki V6 i V8, moc natomiast była przenoszona na tylną oś, dzięki trzybiegowej automatycznej skrzyni biegów. Pojazd posiadał 228 koni mechanicznych, a od 0 do 100km/h rozpędzał się w 7,5s.
Kultowe modele, w tym Ford Mustang
W 1964 r. rozpoczęła się produkcja Forda Mustanga. Początkowo samochód miał się nazywać Allegro, lecz ostatecznym rozrachunku tak się nie stało, a amerykański koncern zdecydował, że prędkość, siłę, wolność i Amerykę symbolizował będzie mustang. Pojazd ten cechował się prostotą, natomiast silniki, jakie do niego oferowano miały od 101 do 320 koni mechanicznych mocy. 2013 r. należał do szóstej generacji tego wspaniałego pojazdu.
Wyżej wymienione modele Forda nie są jedynymi zapewniającymi koncernowi popularność. Przedsiębiorstwo produkuje swoje samochody na innych kontynentach, a podbój Europy rozpoczął, wprowadziwszy na rynek model Taunus 12M, auto dysponowało czterocylindrową jednostką o mocy 38 koni mechanicznych. Bardziej złośliwi określali go jako Forda 79, gdyż tylu zalet pojazdu doliczył się producent.
W 1959 r. taśmę montażową opuścił Ford Anglia 105E, wyposażono go w oszczędną, czterocylindrową i krótkoskokową jednostkę górnozaworową. Przedtem jednak samochód poddano testom w tunelu aerodynamicznym, co w konsekwencji spowodowało, że tylną szybę osadzono pod kątem ostrym w stosunku do pokrywy bagażnika.
Do ogromnej popularności Forda w Europie przyczyniło się także pojawienie się w 1969 r. Forda Capri w wersji 2000 GT. Pojazd ten dysponował silnikiem o pojemności 2,0l i mocy 90 koni mechanicznych, a także miało bogate wyposażenie.
W Europie od 1967 do 2000 r. a w Stanach Zjednoczonych od 1981 do 2003 r. dostępny był w produkcji Ford Escort. Escorty MK1 na początku oferowano z jednostkami benzynowymi dysponującymi mocą 1,1, 1,3 i 1,6 litra. W 1975 r. z taśmy produkcyjnej zjechała druga jego wersja, będąca odświeżoną wersją pierwszej, natomiast zmiany pojawiły się wraz z trzecią generacją w 1980 r. Oferowane są nowe jednostki, napęd został przeniesiony z tyłu na przód, w następnej kolejności zaś pojawiły się nowe opcje nadwozia, chociażby hatchback i kabriolet.
W 1986 r. pojazd przeszedł drobne zmiany, a z nadejściem modelu Ford MK V, pojazd został wyposażony w szesnastozaworową jednostkę o mocy 1,8, a następnie wersję 2,0l o mocy 150 koni mechanicznych.
W 1995 r. nastąpiła duża zmiana w stylistyce Forda, a w 1998 r. spadkobiercą Escorta stał się Fokus. Przez 10 lat – od 1984 do 1994 r. produkowany był Ford Scorpio, natomiast w 1976 debiutował Ford Fiesta.
Ponadto Ford posiada również w ofercie model K – produkowany w zakładzie w Bielsku Białej, Focusa, Fiestę, Mondeo, a także vany: Galalaxy, C-Max i S-Max. Pierwszy SUV wyprodukowany przez amerykański koncern to Ford Kuga, ponadto w produkcji są też modele dostawcze: Ford Transit i Transit Connect.