Toyota - Opony, Felgi i Komplety kół
Czołowym przedstawicielem branży motoryzacyjnej jest Toyota Motor Corporation. Wartość majątkową koncernu szacuje się na 54,1mld dolarów. W 1991 r. Toyota rozpoczęła swoją działalność w Polsce, a w 2020 r. osiągnęła sprzedaż na poziomie 64000 egzemplarzy samochodów, zyskując tym samym największą popularność w kraju.
Za licznymi sukcesami Toyoty stoi zadowolenie klientów, które marka zdobyła wysoką jakością, a niezależne badania potwierdzają, iż samochody od Toyoty są trwałe i niezawodne. Poza trwałością i niezawodnością samochody marki Toyota cechują się dużą oszczędnością, a także są przyjazne dla środowiska.
Toyota to także innowacyjność w branży motoryzacyjnej, nic więc dziwnego, iż jest również wiodącym liderem produkującym samochody z napędem hybrydowym.
Wybierz model swojego samochodu
Dostawa GRATIS
wszystkie formy płatności
Ocena sklepu Voida.pl w Google
4,3/5
TAX FREE
zwrot VAT dla podróżnych
14 dni na zwrot
bez podania przyczyny
Toyota w Polsce
Jest to marka samochodowa najpopularniejsza na świecie, natomiast w Polsce rozpoczęcie przez nią działalności datuje się na rok 1991. Toyota Motor Poland sprzedaje i dystrybuuje w Polsce za pośrednictwem 74 stacji dealerskich, znajdujących się na terenie całego kraju, modele Toyoty i Lexusa.
Wśród marek samochodowych cieszących się największą popularnością, w 2020r. Toyota zajęła pierwsze miejsce po zarejestrowaniu ponad 64000 pojazdów dostawczych i osobowych.
Toyota jest czołowym producentem na świecie pojazdów z niskoemisyjnym napędem hybrydowym. Sprzedaż samochodów z tym napędem, osiągnęła wynik 1,5mln rocznie, a w ofercie koncern posiada 44 takie modele. Sprzedaż ogólnoświatowa hybryd od 1997 r. przekroczyła 18mln.
Natomiast w Polsce Toyota oferuje ponad 10 modeli aut z napędem hybrydowym w prawie wszystkich segmentach, a hybrydy stanowią ponad połowę wszystkich pojazdów, które wyjeżdżają z salonów firmy w całym kraju.
Toyota będąca pionierem i liderem rynku zelektryfikowanych napędów to jeden z pierwszych producentów seryjnych pojazdów na wodór i traktuje technologię wodorową jako niezbędny element dekarbonizacji gospodarki. W 2014 r. na rynku zadebiutowała Toyota Mirai – auto elektryczne z wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV), natomiast druga generacja tego modelu - pod koniec 2020r.
Jakie samochody produkuje Toyota?
W naszej bazie samochodów marki Toyota posiadamy 74 modele pojazdów. Podzielone zostały one na 230 generacji. Do tej pory znaleźliśmy 765 wersji silników. Samochody Toyota można podzielić wg typu napędu: 63,79% benzyna, 1,05% elektryczny, 21,57% diesel, 12,29% hybrydowy.
Jednym z pierwszych modeli wyprodukowanych w roku 1971 jest Toyota Celica. Z kolei najdłużej produkowane auto tej marki to Toyota Hilux - 46 lat. W grupie najnowszych aut spod znaku Toyota wyróżnić można np. Toyota Grand Highlander - produkcja rozpoczęła się w 2024 roku.
Pojazdy marki Toyota z napędem elektrycznym
W gamie produkowanych wersji silnikowych tego producenta znajdują się również modele aut z napędem w pełni elektrycznym: Toyota bZ4X, Toyota iQ, Toyota Proace, Toyota Proace City, Toyota Proace City Verso.
Historia marki Toyota
Swoje korzenie Toyota ma w XIX-wiecznej Japonii, gdzie Sakihi Toyoda wynalazł mechaniczny warsztat tkacki i tym samym przyczynił się do modernizacji przemysłu tekstylnego. W styczniu 1918 r. Sakihi Toyoda powołał do życia spółkę Toyoda Spinning & Weaving Company. Natomiast w roku 1924, z pomocą syna – Kihiro Toyody ziścił swoje największe marzenie, konstruując automatyczny warsztat tkacki. W roku 1926 stworzył zakład Toyoda Automatic Loom Works.
Syn Sakihi Toyody, Kihiro, również okazał się wizjonerem i zwolennikiem innowatorskich rozwiązań. W latach dwudziestych XX stulecia odwiedził Stany Zjednoczone i Europę. Jego zainteresowania wzbudził rodzący się przemysł motoryzacyjny. Otrzymane przez ojca 100 000 funtów za sprzedaż praw patentowych do automatycznego warsztatu tkackiego Kihiro dobrze zainwestował, tworząc fundament Toyota Motor Corporation, która powstała w 1937 r.
Droga Toyoty wiodła zatem od krosien do samochodów, a działalność koncernu wykraczała dalece poza utarte granice i schematy.
Dokładnie na czas - filozofia Toyota
Jedną z najlepszych rzeczy, jaką pozostawił po sobie Kihiro Toyoda jest sławny system produkcyjny Toyoty.
Założenia, którymi kierował się Kihiro Toyoda, tworząc filozofię „dokładnie na czas” to zachowanie najwyższej jakości wytwarzanego produktu przy jednoczesnym zużyciu mniejszej ilości środków.
Filozofia ta przyczyniła się w ogromnym stopniu do zredukowania zasobów magazynowych niezbędnych w procesie wytwarzania dokładnie zaplanowanej liczby artykułów, na które było zapotrzebowanie, minimalizując jednocześnie powstawanie odpadów produkcyjnych.
Najistotniejszym czynnikiem mającym wpływ na rozwój firmy jest zatem wyżej opisany sposób wytwarzania produktu końcowego, zgodnie z filozofią zachowania szacunku dla środowiska i człowieka. Koncentrujący się na ciągłym podnoszeniu standardów produktu końcowego i zaangażowaniu pracowników, system produkcyjny Toyoty, jest dzięki temu podejściu, rozpoznawany na całym świecie jako kryterium najwyższej jakości i niezawodności.
W powstającym z powojennych zniszczeń, japońskim przemyśle Toyota stała się największym producentem samochodowym we własnym kraju, mając ponad 40% udziału w rynku. Do lat 80-tych Toyota wyprodukowała w sumie ponad 30mln egzemplarzy samochodów, a pod koniec XX w. liczba ta wzrosła do 30mln aut.
Otwarcie na świat
Poza granicami Japonii Toyota rozpoczęła sprzedaż swoich samochodów w okresie późnych lat 50-tych, a pierwsze modele Toyoty Crown w Stanach Zjednoczonych pojawiły się w roku 1957. Również takie modele jak Toyota Corolla przyczyniły się do zdobycia przez firmę uznania za obsługę i zadowolenie klientów, natomiast liczba sprzedanych samochodów osiągnęła takie wyniki jak konkurencja. W roku 2004 Toyota sprzedała ponad 2 mln aut, z czego 1,4 mln pojazdów i 1,3 mln silników zostało wyprodukowanych na terenie Stanów Zjednoczonych.
Dołączenie do Europy
Na starym kontynencie pierwsza oficjalnie zaimportowana Toyota pojawiła się w Danii w roku 1963. Od tamtego momentu firma powiększa swoje wpływy na wielopoziomowym i skomplikowanym rynku europejskim. Za tymi osiągnięciami stoją konkretne wyniki, gdyż do roku 2006 koncern sprzedał w Europie 15 mln egzemplarzy samochodów, utrzymując rekordowe wyniki sprzedaży w ciągu kolejnego dziesięciolecia. Aby sprostać wymaganiom stawianym przez europejskiego klienta w dostosowaniu pojazdów, Toyota wyznaje zasadę, iż trzeba być blisko Europejczyków zarówno jeśli chodzi o marketing, produkcję czy prace badawczo-rozwojowe.
Takie podejście Toyoty w Europie owocuje, gdyż firma cieszy się najwyższym zaufaniem odnośnie jakości, niezawodności, obsługi i zadowolenia klienta. Toyota jest obecna w 48 krajach europejskich, posiada 28 działów sprzedaży i marketingu oraz 3000 placówek sprzedażowych.