Opony do samochodów zabytkowych / oldtimerów

Utworzony przez Voida.pl - dnia 06.06.2022, aktualizacja 07.06.2022

Na ulicach coraz częściej możemy zauważyć, odrestaurowane, kultowe pojazdy na żółtych tablicach. Samochód zabytkowy, sprawia ogromną przyjemność z jazdy, a także wzbudza zainteresowanie wśród przechodniów i innych kierowców. Posiadanie takiego pojazdu oraz doprowadzenie go do idealnego stanu, to często absurdalnie wysokie koszty. Niemniej jednak, nie traci on na wartości, a wrażenia z jazdy i świadomość posiadania takiego zabytku, to rewelacyjne uczucie. 

Największym problemem, generującym duże koszty przy restaurowaniu zabytkowych pojazdów, są części. Z racji wieku pojazdu, oczywistym jest, że części do niego, nie są produkowane hurtowo, przez co ich ceny są ogromne. Właściciele oldtimerów, kładą przede wszystkim nacisk na zachowanie samochodu w stanie fabrycznym, na oryginalnych częściach, jednak nie wszystkie z nich po latach nadają się do regeneracji. Taką częścią, są również opony, które jak powszechnie wiadomo, po 10 latach tracą swoje właściwości i nadają się jedynie do utylizacji. Uniemożliwia to zachowanie oryginalnego ogumienia, jednak na szczęście do dziś produkuje się opony specjalnie przeznaczone do zabytków.

Jak wyglądają opony do oldtimerów?

Aby samochód został uznany jako zabytek w Polsce, musi posiadać co najmniej 25 lat i przynajmniej 70% oryginalnych części. Oznacza to, że zabytkiem aktualnie może zostać samochód z 1996 roku. Nie trudno się domyślić, że im młodszy zabytek, tym łatwiej o części. W przypadku opon, również się to potwierdza, bowiem w latach 70-tych, rozpowszechniono opony radialne, które do dziś są najpopularniejszym rodzajem opon. Nieco gorzej wygląda sytuacja w przypadku starszych samochodów. Ówczesne samochody, były wyposażone w najprostsze opony diagonalne, gdyż była to jedyna znana technologia. 

Bieżnik opony, był bardzo prosty - posiadał jedynie wzdłużne wyżłobienia proste lub falowane. Brak nacięć i rowków odprowadzających wodę, powodował znaczne pogorszenie przyczepności, jednak ówczesne samochody, nie poruszały się z takimi prędkościami jak współczesne. W obecnie produkowanych oponach do oldtimerów, zachowano pierwotny wygląd, jednak dodano wiele udogodnień wpływających na bezpieczeństwo. Jak wiadomo, samochody zabytkowe, nie posiadają systemów wspomagających przyczepność i hamowanie, takich jak ESP czy ABS, a więc dobrej jakości opona to zupełna podstawa.

Opony z białym paskiem/białym bokiem

Opony z białym paskiem/białym bokiem do aut zabytkowych

Opony z białym paskiem/białym bokiem do aut zabytkowych

Widząc oponę z białym bokiem lub paskiem, od razu wiemy, że mamy do czynienia z samochodem zabytkowym. Czemu tak jest? Historia tego rodzaju opon jest bardzo długa i zaczyna się w latach 30-tych, gdzie dostępne do zakupu były zupełnie białe opony. Nie był to zamierzony zabieg, a jedynie efekt uboczny udoskonalenia trwałości gumy, poprzez dodanie do niej tlenku cynku. Po czasie, gdy do wzmacniania opon, zaczęto używać sadzy, biały kolor na oponie był tylko znakiem podążania za modą. W latach 50-tych, moda na "whitewalle", była tak powszechna, że producenci ogumienia zatrudniali stylistów, którzy rozwijali poszczególne style. Nic dziwnego, skoro do dzisiaj, opony z białymi bokami, robią świetne wrażenie i zwracają na siebie uwagę. Obecnie produkowane opony do samochodów zabytkowych, poza standardowymi modelami, mają też dodatkowe, oznaczone jako "White Wall", co oznacza, że posiadają biały pasek. Aktualnie największą popularnością w tym segmencie, cieszą się opony Radar Dimax Classic WSW.

Najpopularniejsze modele opon do samochodów zabytkowych

Rynek opon do zabytków, jest znacznie mniejszy niż współczesnych. Nie zmienia to faktu, że wybór i tak jest bardzo duży. Spośród wszystkich modeli, niektóre zyskały dużą popularność i cieszą się dobrą opinią.

Opona Radar Dimax Classic WSW

Opona Radar Dimax Classic WSW

Dimax Classic WSW, to opona letnia, specjalnie zaprojektowana do oldtimerów. Posiada charakterystyczny biały pasek na boku opony - White Wall. Bieżnik wzorem przypomina klasyczne opony z lat 50-tych, jednak jego układ żeber i rowków, jest znacznie inny. Dzięki temu, opona generuje mniej hałasu, a także posiada mniejsze opory toczenia. Mieszanka gumy, wykorzystana do budowy Dimax Classic WSW, charakteryzuje się wysoką wytrzymałością, a także krótką drogą hamowania. Opona dostępna jest w rozmiarach od 12 do 15 cali, a patrząc na ceny, można ją uznać za oponę budżetową. 

Dimax Classic WSW, to świetny stosunek jakości do ceny. Opona cieszy się bardzo dobrymi opiniami i jest polecana przez wielu posiadaczy oldtimerów. Nowoczesne technologie, pozwalają na bezpieczną jazdę, a zachowanie klasycznego wzoru bieżnika i biały bok opony, rewelacyjnie podkreśla urok klasycznego pojazdu.

Opona BFGoodrich Radial T/A

Opona BFGoodrich Radial T/A

Letnia opona, o budowie radialnej, przeznaczona do większych samochodów jak SUV'y, klasyczne Jeepy i Pick-Upy. Wygląd opony, wzorowany jest na klasycznych oponach do starszych modeli Jeepa, a także "muscle-carów", takich jak Cadillac czy Mustang. Charakterystyczne białe napisy na boku opony o wysokim profilu, dodaje charakteru każdemu mocniejszemu klasykowi. Mimo swojego wyglądu, jej budowa i właściwości są na jak najwyższym poziomie. Cztery podłużne rowki oraz specjalne nacięcia, świetnie odprowadzają wodę z bieżnika, zachowując jak największą przyczepność z nawierzchnią. Sam bieżnik, jest asymetryczny, dzięki czemu, ryzyko wpadnięcia w poślizg jest znacznie niższe. BFGoodrich Radial T/A, posiada również wzmocnienia z podwójnego stalowego koszyka, co również wpływa na trwałość opony. 

Model Radial T/A, to bardzo wszechstronne ogumienie. Nadaje się zarówno do dynamicznej jazdy mocnym samochodem po asfalcie, a także do terenowych przepraw. Klasyczne białe napisy, w połączeniu z ciekawym wzorem bieżnika, powodują, że opona świetnie będzie wyglądać zarówno na sportowych muscle-carach, jak i w potężnych terenówkach.

Opona Vredestein Sprint Classic

Opona Vredestein Sprint Classic

Letnia opona do oldtimera, należąca do klasy premium. Sprint Classic, posiada symetryczny bieżnik, ze specjalnymi nacięciami i rowkami, które bardzo sprawnie oczyszczają go z wody i nieczystości. Dzięki temu, opona zachowuje swoje właściwości zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Sam wygląd bieżnika, jest bardzo klasyczny, co dodaje uroku każdemu oldtimerowi, a zastosowanie najnowszych technologii, pozwala na bezpieczną i komfortową jazdę. Do produkcji modelu Sprint Classic, zastosowano specjalną mieszankę gumy z dodatkiem krzemionki, dzięki czemu opona zachowuje swoje właściwości w szerokim zakresie temperatur. Kolejną zaletą mieszanki, jest jej odporność na ścieranie i wytrzymałość, co pozwala na spokojną jazdę przez długi okres czasu. 

Vredestein Sprint Classic, dostępny jest w rozmiarach od 13 do 16 cali. Cena, jest dość wysoka, jednak adekwatna do jakości produktu. Opona cieszy się bardzo dobrą opinią i śmiało można ją polecić. Charakterystyczny wygląd w połączeniu z doskonałymi właściwościami jezdnymi, z pewnością spełni oczekiwania, każdego właściciela oldtimera.

Opona Dunlop Sport Classic

Opona Dunlop Sport Classic

Sport Classic, to model od znanego na całym świecie producenta - Dunlop. Jest to opona letnia, przeznaczona głównie do sportowych klasyków. Wysoki profil, charakterystyczny bieżnik i napisy na ścianie bocznej opony, z pewnością dodadzą uroku, każdemu sportowemu oldtimerowi. Poza swoim klasycznym wyglądem, posiadają właściwości, dzięki którym, oponę faktycznie można nazwać sportową. Wysokiej jakości mieszanka gumy, charakteryzuje się wysoką przyczepnością, a także odpornością na ścieranie. Wzór bieżnika i konstrukcja opony, pozwalają na zachowanie wysokiej kultury pracy, a także niskich oporów toczenia. 

Dunlop Sport Classic, to rewelacyjny model do klasycznych sportowych samochodów. Dzięki właściwościom modelu Sport Classic, bezpiecznie można cieszyć się mocą pojazdu, a klasyczny wygląd opony, zdecydowanie dodaje uroku.


Zespół Voida.pl

O autorze: Voida.pl to zespół ludzi, których pasją jest motoryzacja. Mamy ponad 10 lat doświadczenia na rynku oponiarskim i jesteśmy w stanie zagwarantować profesjonalne doradztwo w zakupie opon, felg stalowych i aluminiowych oraz najwyższą jakość obsługi klienta.

Inne wpisy na blogu, które mogą Cię zainteresować :)

Opony i felgi typu DEMO - tanie komplety kół

Opony i felgi typu DEMO - tanie komplety kół

Utworzony przez Voida.pl - dnia 12.02.2024

Na samym początku należy sobie zadać dwa podstawowe pytania - czym tak właściwie są opony DEMO i czemu omawiane rozwiązania zyskują na popularności? Co trzeba o nich wiedzieć oraz jakie są ich najmocniejsze strony? Jeśli ktoś szuka dla siebie opon z segmentu premium w rozsądnej cenie, będzie to dla niego jedna z najkorzystniejszych propozycji na rynku.

przeczytaj pełen tekst »
Nowości opon na sezon zimowy 2023/24

Nowości opon na sezon zimowy 2023/24

Utworzony przez Voida.pl - dnia 04.09.2023

Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym kierowcą, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z jazdą, dobrze dobrana opona zimowa może sprawić, że podróż stanie się bezpieczna i komfortowa nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Dlatego też dzisiaj pragniemy przedstawić Państwu najnowsze opony na sezon zimowy 2024, które zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić nie tylko doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie, ale również długą żywotność i wydajność.

przeczytaj pełen tekst »
Nie ma na rynku felg lewych i prawych, ale...

Nie ma na rynku felg lewych i prawych, ale...

Utworzony przez Voida.pl - dnia 20.07.2023

Patrząc na niektóre modele felg, na ich ułożenie ramion, możemy wywnioskować, iż istnieją one w wersji na lewą i stronę auta. Często jednak jest to mylne wrażenie i takich obręczy na rynku jest znikoma ilość. Zdarzają się jednak wyjątki i są producenci felg, którzy posiadają w ofercie koła na lewą i prawą stronę auta.

przeczytaj pełen tekst »
Polecane opony do aut elektrycznych

Polecane opony do aut elektrycznych

Utworzony przez Voida.pl - dnia 19.07.2023

Na ulicach coraz częściej widujemy auta elektryczne. Na pierwszy rzut oka nie różnią się od tradycyjnych aut spalinowych. Są użytkowane na takich samych czarnych oponach jak pozostałe auta. Czy jednak są jakieś różnice? Oto kilka wyróżników charakteryzujących gamę opon specjalnie stworzonych do samochodów bateryjnych.

przeczytaj pełen tekst »

Dostawa kurierem GLS - gratis!

Szybkie płatności Paynow

Zadzwoń do Sklepu Internetowego Voida.pl