Test opon letnich 225/45 R17 [AUTO BILD / Auto Świat 2019]

Utworzony przez Voida.pl - dnia 17.05.2019, aktualizacja 18.05.2019

Niemiecki AUTO BILD przetestował 53 nowe opony letnie przeznaczone do popularnych modeli aut. Do drugiego etapu zakwalifikowano tylko 20 najlepszych modeli z najkrótszą drogą hamowania i je poddano szczegółowym badaniom. Pierwsze miejsca wiodących marek premium w rozmiarze 225/45 R17 nie są zaskoczeniem, ale dalsze miejsca przyniosły kilka pozytywnych niespodzianek. W końcu też zostały przetestowane niektóre nowości na sezon 2019, co bardzo nas ucieszyło. Rozpiętość cenowa za komplet opon to od niecałych 1200zł do prawie 2100zł.

Z uwagi na fakt, że test opublikowano również w wydawanym w Polsce magazynie Auto Świat w bardziej szczegółowej formie - to będziemy się opierać na tych wynikach i na punktacji, gdzie wyższa ocena oznacza lepszą.

Do testu opon letnich w rozmiarze 225/45 R17 Autobild wybrał popularny rozmiar, na którym poruszają się takie samochody: Audi A3, Audi A4, Audi A6, Skoda SUPERB, Skoda OCTAVIA, Honda CIVIC, Hyundai i30, Skoda YETI, Renault ESPACE, Peugeot 5008, Ford MONDEO, Mercedes klasy C, Alfa Romeo Giulietta itp. Przetestowano opony takich marek jak: Bridgestone, Goodyear, Continental, Nokian, a także modele azjatyckich producentów Hankook, Toyo, Maxxis. Jakie opony letnie naszym zdaniem są godne uwagi?

Michelin Pilot Sport 4 - zwycięzca testu opon letnich 225/45 R17 [AUTO BILD / Auto Świat 2019]

Michelin Pilot Sport 4 - zwycięzca testu opon letnich 225/45 R17 [AUTO BILD / Auto Świat 2019]

Michelin Pilot Sport 4 - zwycięzca testu

W testowanym rozmiarze opony Michelin Pilot Sport 4 uzyskały najwyższe oceny nieznacznie wyprzedzając Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Jeśli chodzi o odporność na aquaplanning to nie miała sobie równych, a zajmowała czołowe miejsca w zachowaniu na suchej i mokrej nawierzchni. W rozmiarze 225/45 R17 emitowała również niski poziom hałasu oraz zapewnia możliwość pokonania bardzo dużej ilości kilometrów na jednym komplecie. Minus? Cena - to najdroższe opony w całej stawce.

Jeśli komuś zależy na maksymalny bezpieczeństwie i pokonuje duże dystanse to nie ma lepszego wyboru. Są to opony letnie, które nie uznają kompromisów i ich parametry są doskonale wyważone na każde warunki. Szacowana trwałość opon to ok. 50tys. km - w porównaniu np. do Pirelli i Nokian (po około 35tys. km) jest to znaczna różnica. Trwałość opon budżetowych i najtańszych produkcji chińskiej będzie jeszcze niższa. Warto też nadmienić, że użytkownicy od lat chwalą opony Michelin za zachowanie przez nie wysokich parametrów nawet jeśli są już dość mocno zużyte. Za minus tych opon należy podać odczuwalnie wyższe opory toczenia (koszt wysokiej przyczepności opon) - więc jeśli ktoś liczy każdy grosz wydany na paliwo to powinien mieć tego świadomość.

Dodatkowym atutem jest też fakt, że grupa Michelin ma obecnie jedne z najlepszych warunków gwarancji - 7 lat od zakupu (maks. 10 lat od daty produkcji).

Michelin PILOT SPORT 4

Opony Michelin Michelin PILOT SPORT 4

Opony letnie klasy premium, które reagują błyskawicznie na Twoje polecenia. Dają poczucie bezpieczeństwa i pełnej kontroli nad pojazdem. Posiadają szerokie i głębokie kanały wzdłużne optymalnie odprowadzają wodę.

Najpopularniejsze rozmiary
Michelin PILOT SPORT 4

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 - drugie miejsce

Z bardzo niewielką stratą do Michelin, na drugim miejscu w rozmiarze 225/45 R17 uplasowały się opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Ulepszony model dobrze znanej i lubianej przez kierowców Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Wprowadzone poprawki przyniosły doskonałe rezultaty w szczególności w dziedzinie trwałości opon - chyba pierwszy raz od długiego czasu Michelin został zrzucony z tronu. Wynik na poziomie 54 tys. km jest godny podziwu!

Choć w poszczególnych kategoriach zajmowała czołowe miejsca to nieco straciła do zwycięzcy w kwestii optymalizacji jej parametrów w różnych warunkach i dlatego nie zajęła pierwszego miejsca. Nieco gorzej radzi sobie np. ze zjawiskiem aquaplaningu i emituje wyższy poziom hałasu. Trzeba jednak podkreślić, że to doskonałe i bardzo bezpieczne opony! Różnicę do pierwszego miejsca należy uznać za marginalną.

Poziom przyczepności oraz wyższe opory toczenia (tak jak w przypadku Michelin) powodują, że również w tym przypadku są to opony zalecane dla osób, dla których bezpieczeństwo to podstawa. Na drugi plan schodzi konieczność wydania nieco więcej pieniążków na paliwo (w stosunku do opon, które są zoptymalizowane pod tym względem).

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Opony Goodyear Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Następca doskonałej opony letniej Eagle F1 Asymmetric 3 jeszcze bardziej rozwija pojęcie perfekcyjnego prowadzenia samochodu i zapewnienia mu maksymalnego bezpieczeństwa na drodze. Idealna przyczepność potwierdzona w testach.

Najpopularniejsze rozmiary
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Mocna klasa średnia dla rozmiaru 225/45 R17: Falken Azenis FK510 i Fulda SportControl 2

Opony klasy średniej w najnowszych testach coraz częściej przebijają się między opony premium. Tak też było w tym przypadku, mocne trzecie miejsce opon Falken Azenis FK510 w rozmiarze 225/45 R17 udowadnia, że w atrakcyjnej cenie można kupić bardzo dobre i bezpieczne opony.

W obu przypadkach opony zostały bardzo dobrze zoptymalizowane jeśli chodzi o parametry - za przystępne pieniądze otrzymujemy kompletny produkt, który może nie wybija się w testach na pierwsze miejsca, ale zajmuje solidne pozycje w każdym parametrze. Właśnie to wyważenie i dobre zachowanie na każdym typie nawierzchni sprawiają, że końcowa ocena w teście jest tak wysoka.

Jeśli chodzi o trwałość to również plasują się one w środku stawki, mocne 38-40 tys. km to wynik pozwalający przejechać spokojnie 2-4 sezony nawet jeśli lubimy podróżować np. po Polsce lub okazjonalnie po Europie.

Dobre oceny opon Fulda SportControl 2 nie biorąc się przecież z kapelusza - tworzy je koncern Goodyear, o którym już wspominaliśmy. Doświadczenie z klasy premium pozwala za niższe pieniądze stworzyć konkurencyjny i atrakcyjny produkt dla osób, które nie potrzebują absolutnie najwyższych parametrów jezdnych. Co ciekawe w testowanym rozmiarze 225/45 R17 za mniejsze pieniądze otrzymujemy opony letnie o niższych oporach toczenia - czyli zyskujemy kolejne złotówki w niższym zużyciu paliwa przy kolejnych przebytych kilometrach.

Falken AZENIS FK510

Opony Falken Falken AZENIS FK510

Zaawansowany technicznie model opony oferowany zarówno dla samochodów osobowych oraz SUV-ów. Bieżnik jest bardzo cichy z dobrym rozłożeniem nacisków co powoduje, że dobrze trzyma się drogi oraz zużywa równomiernie. Testy chwalą model FK501 za dobre wykonanie i niską awaryjność.

Najpopularniejsze rozmiary
Falken AZENIS FK510

Sava Intensa UHP 2: tanie, nie musi znaczyć, że słabe ;)

Nie chcemy być tutaj "nudni", ale to kolejny przedstawiciel grupy Goodyear... tym razem opony klasy ekonomicznej, czyli jedne z najtańszych opon na rynku. Sami możecie zobaczyć, że w teście wypadły one nadzwyczaj dobrze! Oczywiście mamy tutaj znowu spadek parametrów jezdnych o jedną klasę, ale z drugiej strony widać, że jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości to są one bezkonkurencyjne. Ponad to wytrzymują one dużą ilość przejechanych kilometrów.

Tego typu opony letnie dedykowane są dla osób o mniejszym budżecie, które jednak cenią pewność prowadzenia auta i komfort jazdy. Nieźle radzą sobie zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni i pozwalają cieszyć się jazdą. Trzeba mieć na uwadze, że gorsze parametry będą odczuwalne szczególnie przy bardziej dynamicznej jeździe. Wraz z zużyciem bieżnika mogą one też szybciej się pogarszać niż w oponach klasy premium - jednak można je kupić za prawie połowę ceny najnowszych opon marki Goodyear - coś za coś :)

Hankook Ventus S1 evo3 K127: koreańska marka, która szturmem wdziera się do Europy

To już trzecia ewolucja bieżnika - Hankook Ventus S1 evo3 K127 i jak widać postępy i prędkość rozwoju marki są imponujące. Kiedyś uznawana za klasę średnią, teraz zdecydowanie może być zaliczana do opon klasy premium! Kierowcy w Polsce coraz częściej decydują się na opony Hankook z kilku powodów. Cena cały czas oscyluje na granicy dwóch klas - czyli jest przystępna. Do tego parametry każdego nowego bieżnika coraz mocniej naciskają na topowych producentów (a czasem nawet z nimi wygrywają). Opony Hankook posiadają również dożywotnią gwarancję (do zużycia bieżnika) - to tylko pokazuje, jak mocno atakują oni rynek europejski.

Opony letnie Hankook w rozmiarze 225/45 R17 w teście wypadły dobrze albo znakomicie praktycznie we wszystkich kategoriach. Są bardzo bezpieczne w każdych warunkach (na suchym i mokrym). Jeśli chodzi o trwałość i opory toczenia to plasują się w środku stawki. W wielu rozmiarach opony tego producenta można kupić w bardzo atrakcyjnych cenach w stosunku do Michelin, Pirelli i Continental. Coraz częściej znajdują się też na wyposażeniu fabrycznym aut - co tylko dowodzi, że zaufanie do marki rośnie bardzo szybko.

Hankook VENTUS S1 evo3 K127

Opony Hankook Hankook VENTUS S1 evo3 K127

Topowy model opon premium koreńskiego producnta potwierdza tylko zajmowane miejsce w najwyższej lidze producentów opon na Świecie. Model K127 to połączenie najnowszych technologii dla bezpieczeństwa z dbałością o środowisko i kieszeń kierowcy.

Najpopularniejsze rozmiary
Hankook VENTUS S1 evo3 K127

Nokian Wetproof: w końcu dostępne testy nowości opon letnich na sezon 2019

Kolejny producent opon, który próbuje rozpychać się w segmencie opon premium. Nokian znany jest głównie z opon zimowych (jednych z najlepszych). Od 2 lat atakuje jednak mocno również opony całoroczne i letnie. W 2019 roku weszły nowe linie produktów Nokian Wetproof i Nokian Powerproof.

Choć testy pokazały, że opony letnie Nokian 225/45 R17 nie są jeszcze tak dobrze zbilansowane jak wiodące marki to patrząc przez pryzmat ceny otrzymujemy solidny produkt, który ma zdecydowane zalety. Należy napisać, że Nokian okazał się najcichszą oponą - zasługa na pewno nowej mieszanki i ulepszonemu kształtowi bieżnika i zastosowanych specjalnym technologiom obniżającym wibracje powietrza.

Wiele osób obawia się o ich trwałość, a testy pokazały, że plasuje się on na poziomie 37 tys. km, co może nie jest rewelacyjnym wynikiem, ale pozwala przejechać 2-3 solidne sezony - nie ma co narzekać ;) Bardzo dobrze opony spisały się też na mokrej oraz suchej nawierzchni, ale za to straciły punkty w ochronie przed typowym aquaplaningiem.

Można zatem spróbować je sklasyfikować jako bezpieczne i ciche opony za relatywnie atrakcyjne pieniądze, ale raczej do spokojnej jazdy. Im warunki są bardziej skrajne, to na tych oponach powinno się bardziej uważać - lepiej jechać te 10-15 km/h wolniej i mieć większy margines błędu.

Zdradzimy również, że widzieliśmy testy w innych rozmiarach tego bieżnika i potrafi on nieźle w tabelkach namieszać - warto się nim interesować, szczególnie jeśli uda się je kupić w atrakcyjnej cenie (np. między sezonami).

Nokian Wetproof

Opony Nokian Nokian Wetproof

Opona letnia nowej generacji stworzona, aby walczyć z aquaplaningiem oraz zapewnić doskonałe parametry jazdy na mokrej oraz suchej nawierzchni. Innowacyjne rozwiązania technologiczne zapewniają komfort oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Najpopularniejsze rozmiary
Nokian Wetproof

Wybrane wyniki testu opon letnich 225/45 R17 - AUTO BILD 2019

Poniżej prezentujemy wybrane parametry (ogólne oceny z każdej kategorii), ponieważ pełnych danych jest zbyt dużo. W ocenie jazdy na mokrej nawierzchni zawierają się: aquaplaning, aquaplaning na łukach, prowadzenie, jazda po okręgi i hamowanie. Sucha nawierzchnia została przetestowana w kategoriach: prowadzenie, hamowanie, komfort toczenia i hałas zewnętrzny. Ostatnia kategoria to koszty, a w niej ukrywają się: trwałość, cena/trwałość, opory toczenia.

Dodatkowo dodaliśmy od siebie informację o etykiecie opon... jest to spowodowane tym, że nie zawsze powinna ona w 100% decydować o wyborze opon. Widać to chociażby po drodze hamowania na mokrej nawierzchni, która różni się nawet w oponach, które mają etykietę A. Trzeba też pamiętać, że wartości na etykietach są podawane dla NOWYCH opon - pytanie, jakie parametry posiadają one po przejechaniu np. 1-2 sezonów.

Nazwa modelu Ocena Na mokrym Na suchym Koszty Etykieta
Michelin Pilot Sport 4 Wzorowa 6 6 6- C,A,71
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 Wzorowa 6- 5+ 6 C,A,70
Falken Azenis FK510 Wzorowa 6- 5+ 5 C,A,69
Hankook Ventus S1 evo3 K127 Wzorowa 5+ 6- 5 C,A,72
Continental PremiumContact 6 Wzorowa 5 5 6 C,A,71
Fulda SportControl 2 Wzorowa 5 5+ 5 B,A,68
Nokian WetProof Dobra 5+ 5+ 5 C,A,68
Pirelli P ZERO Dobra 6- 5+ 4+ F,A,72
Sava Intensa UHP 2 Dobra 5- 5+ 6- C,A,66
Apollo Aspire XP Dobra 5 5 5+ E,A,70
Bridgestone Turanza T005 Dobra 5+ 5- 5+ B,A,71
Vredestein Ultrac Vorti Dobra 5 5+ 5- E,B,70
Dunlop Sport MAXX RT2 Dobra 5- 5+ 5 C,A,71
Yokohama Advan Fleva V701 Zadowalająca 5- 5+ 5- C,A,67
Toyo Proxes T1 Sport Zadowalająca 5+ 5- 4 E,A,71
Kleber Dynaxer UHP Zadowalająca 4+ 5 5 C,A,69
Maxxis Premitra HP5 Zadowalająca 5- 5- 5 C,A,70
Firestone Roadhawk Zadowalająca 4+ 5- 5 C,A,71
Kenda KR41 Emera A1 Zadowalająca 5+ 5 4 E,B,70
Kumho Ecsta PS71 Zadowalająca 5 5- 4- C,B,72

Jeśli chcecie zapoznać się z pełnymi i szczegółowymi danymi to zapraszamy do źródła: https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/test-opon-letnich-w-rozmiarze-22545-r17-ktore-beda-najlepszym-wyborem/f811bqj.

Jakie opony letnie w rozmiarze 225/45 R17 najlepiej kupić?

Nie ma tutaj po raz kolejny jednoznacznej odpowiedzi ;) Po pierwsze najważniejszym czynnikiem są możliwości finansowe oraz Wasze potrzeby. Jesli jeździcie głównie "do okoła komina" to może nie być uzasadnione kupowanie opon z najwyższej półki - tylko lepiej wtedy celować w najlepsze parametry i dobrą cenę. Chociaż oczywiście nie zaszkodzi!

Należy też wziąć pod uwagę jaka jest różnica faktyczna w oponach klasy premium i budżetowych. Dochodzą tutaj dodatkowe uwarunkowania, które najczęściej w testach nie są uwględniane - mianowicie zachowanie opon W CZASIE ZUŻYWANIA się ich i po przejechaniu już większej ilości kilometrów. Generalnie opony klasy premium najlepiej radzą sobie z upływem czasu i bardzo często spadek parametrów jest niski. W przypadku tanich opon zmiana parametrów może być dość znaczna i najczęściej szybciej się one również zużywają.

Najlepszym punktem wyjściowym są zawsze opony klasy średniej - bardzo dobre parametry jezdne za relatywnie nieduże pieniądze. Później należy się zastanowić, czy warto oszczędzić bardziej kosztem gorszych właściwości jezdnych i celować w produkty budżetowe? W drugą stronę warto przemyśleć, czy czasem nie lepiej dorzucić kilka złotych i kupić produkty premium, które są najbezpieczniejsze i najbardziej zaawansowane technologicznie.

Wybór jak zwykle należy do Was :) Życzymy udanych zakupów i szerokości!


Zespół Voida.pl

O autorze: Voida.pl to zespół ludzi, których pasją jest motoryzacja. Mamy ponad 10 lat doświadczenia na rynku oponiarskim i jesteśmy w stanie zagwarantować profesjonalne doradztwo w zakupie opon, felg stalowych i aluminiowych oraz najwyższą jakość obsługi klienta.

Inne wpisy na blogu, które mogą Cię zainteresować :)

Test opon całorocznych w rozmiarze 225/45 R17 [AUTO BILD 2019]

Test opon całorocznych w rozmiarze 225/45 R17 [AUTO BILD 2019]

Utworzony przez Voida.pl - dnia 21.10.2019

Całoroczne opony już dawno przestały być słabym kompromisem dla dedykowanych opon letnich lub zimowych. Coraz więcej testów opon całorocznych pokazuje, że w pojedynczych kategoriach potrafią one dzielnie walczyć i nawet wygrywać! Tym razem pod lupę AUTO BILD wziął rozmiar opon całorocznych 225/45 R17. Cały czas rozmiar ten pozostaje na topie i jest popularny w dużej ilości samochodów.

przeczytaj pełen tekst »
Test opon zimowych w rozmiarze 225/45 R17. Auto Bild / Auto Świat 2019

Test opon zimowych w rozmiarze 225/45 R17. Auto Bild / Auto Świat 2019

Utworzony przez Voida.pl - dnia 17.10.2019

Z każdym rokiem wybór opon zimowych (lub całorocznych) staje się nieco bardziej skomplikowany. Firmy prześcigają się we wprowadzaniu innowacji technologicznych i walki o rynek. Jak to wygląda w przypadku wyboru opon zimowych w rozmiarze 225/45 R17, czy warto kupić nowe modele z klasy premium, czy może jednak nieco starsze... a może warto jednak nie przepłacać i zdecydować się na klasę średnią lub nawet budżetową?

przeczytaj pełen tekst »
Nietypowy ranking opon na zimę: starsze modele opon, które nadal warto kupić [2019/2020]

Nietypowy ranking opon na zimę: starsze modele opon, które nadal warto kupić [2019/2020]

Utworzony przez Voida.pl - dnia 13.10.2019

Ostatnie dni lata lub wczesna jesień to najlepszy moment, aby pomyśleć o zmianie opon. Warto wcześniej dokonać zakupu opon zimowych zamiast liczyć na późne nadejście zimy. W naszym rankingu znajdziesz opony, które najlepiej wypadły w wielu testach, a także cieszące się największym zaufaniem wśród kierowców na całym świecie. Dzięki temu, że są to już nieco starsze modele, to można je kupić w atrakcyjnych cenach. Wiele z nich jest też nadal produkowanych, więc można je zdobyć z bardzo świeżych dostaw.

przeczytaj pełen tekst »
Ranking najlepszych polskich zimowych opon bieżnikowanych

Ranking najlepszych polskich zimowych opon bieżnikowanych

Utworzony przez Voida.pl - dnia 24.07.2019

Zapraszamy do lektury, w której naszą uwagę kierujemy na niedoceniane zimowe opony nalewane. Ich jakość jest zaskakująco wysoka a warunki gwarancyjne jakie oferują producenci powodują delikatne zawstydzenie na twarzach poważnych oferentów opon na polskim rynku. Czy jakość opon bieżnikowanych jest rzeczywiście niska, czy wręcz odwrotnie?

przeczytaj pełen tekst »
Nokian WR Snowproof: opony zimowe - spokój ducha i najwyższy poziom bezpieczeństwa

Nokian WR Snowproof: opony zimowe - spokój ducha i najwyższy poziom bezpieczeństwa

Utworzony przez Voida.pl - dnia 13.07.2019

Nowy model zimowych opon klasy premium, stworzonych aby zapewnić komfort, bezpieczeństwo na drogach Europy Środkowej. Opony zapewniają przyczepność w zmiennych warunkach zimowych - na śniegu, deszczu, czy w błocie pośniegowym. Opony zimowe Nokian WR Snowproof zostały wyposażone w najnowsze innowacyjne rozwiązania oraz wykorzystujące lata doświadczeń w produkcji jednych z najlepszych opon zimowych.

przeczytaj pełen tekst »
Test opon letnich 225/55 R17 do małych SUV-ów [AUTO BILD 2019]

Test opon letnich 225/55 R17 do małych SUV-ów [AUTO BILD 2019]

Utworzony przez Voida.pl - dnia 17.05.2019

Niemiecki Autobild przetestował dziesięć nowych opon letnich przeznaczonych do coraz popularniejszych małych SUV-ów. Rozmiar opon letnich 225/55 R17 nie jest może najpopularniejszy, bo obecnie coraz częściej takie auta pojawiają się na 18 i 19 calowych felgach. Jest to jednak ciekawy przypadek, żeby sprawdzić, jak radzą sobie starsi gracze i nowości na sezon 2019

przeczytaj pełen tekst »

Dostawa kurierem GLS - gratis!

Szybkie płatności DotPay

płatności kartami

płatności kartami

Zadzwoń do Sklepu Internetowego Voida.pl